Search This Blog

Loading...

Sunday, April 28, 2013

Sekolah...

Sejak Amalia sekolah ni, aku dah macam cikgu sekolah.  Tiap hari kena pegi sekolah, masuk kelas dia.  Sempat tengok aktiviti perhimpunan mereka.

Perhimpunan biasa mereka. 

Ada hari bacaan.  Mereka berhimpun membaca ramai ramai... Darjah 6 dan 1 tak perlu berhimpun.  Darjah 6 solat Dhuha dan baca yasin


Si abang terbongkok tekun membaca. 

Ada hari sukan... kalerful baju mereka. 

Adoiii... ada komen dari kawan kawan kakak, kakak cakap... "Mama ikut fesyen !".  Hehehe... itu ler mereka nampak aku pakai baju peplum tu...

Aku dah ok dah... boleh cope dengan masalah Amalia.  Amalia pun dah makin ok dah.  Kalau hantar tak perlu tunggu lama lama.  Dia pun tak menangis dah... 

Sebelum pergi, aku cakap aku nak cium dia... dan dia salam aku. 

"Mama sayang kak ya !", aku bisikkan pada dia masa aku cium pipi dia.

"Kak ya belajar pandai pandai... dengar cakap cikgu yer !"

Itu pesan aku pada anak anak kecik aku.

Pesanan itu kena bisikkan dia tiap hari supaya lekat dalam kepala dia... mereka kena belajar pandai pandai...
Posted by Picasa

2 comments:

  1. budak2 skrg x mcm kita dulu
    bdk2 skrg kalau sayang kena cakap
    seingat saya masa kecik..sy x penah dgr mak ayah cakap sayang saya..tp sy tahu mereka sayang saya dulu kini dan selamanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu... kita tak pernah dengar pun mak ayah cakap. Tapi now, TV selalu tayang ... "I love U mum".... so, anak anak pun selalu cakap macam tu... dan kita pun kena juga cakap kita sayang mereka.

      Delete