Search This Blog

Loading...

Monday, April 22, 2013

My first kolegen

Ok... seperti yang diketahui, aku dah order dari Arena satu produk kolegen.  Si Amalia tanya aku bungkusan apa tu.  Aku cakap ubat mama.

Dia fikir itu 'pampers mama !', hahaha... aku rasa mereka kena tukar kotak tu... dah macam kotak pad agaknya.

Aku juga cakap ubat untuk mama... supaya jadi muda.  Amalia cakap, nanti bila dia jadi nenek dia boleh minum la yer ? Hehehe... aku iya kan jer !

Ok... pagi tadi first day aku minum.  Nak abiskan sepeket tu punya seksa.  Aku tetap rasa nak termuntah.  Rasanya tidaklah seperti asam boiiii...  Kalau asam boiii rasanya lebih masin.  Ini rasanyaaaaaa... arghhhh... adoooiiii... tidak berapa nak sedap dek tekak aku.  Dek kerana dah beli mahal, terpaksa aku telan juga dengan diselang seli air kosong !  Seksa betul nak abiskan segelas.  Sehingga waktu ini, tiada kesan apa apa lagi.  Muka aku tak gatal lagi.  Kita lihat lagi kesannya sampai malam karang.

Aku akan cuba minum sepeket tu untuk pagi separuh dan malam separuh.  Boleh ker gitu ARENA ?  Bukan apa, kalau minum sepeket terus segelas... mau muntah ijau la... tadi pun sakit perut tahan tak bagi keluar balik.

Apa apa hal pun... kita cuba la...

Sebenarnya rambut aku dah kurang gugur lepas tukar syampoo... so, kalau rambut kurang gugur, itu bukan kesan colegen tu.  Cuma aku fikir, kalau pori pori kat muka dah mengecil pun kira ok la.  Kulit aku aku (bahagian tangan terutamanya) boleh setle dengan letak losyen... so, tiada masalah kulit lebih halus ker apa ker... lagipun untuk jenis kulit aku, rasanya kurang nampak kedut lagi.  Malahan tangan aku (tapak) lebih halus dari tapak tangan anak kecil aku (jenis kulit!).  Tapak kaki aku pun jenis yang kira ok la... tidak merekah.  Mungkin jenis kulit keluarga aku ni satu anugerah buat kami.

Yer la... aku tengok ada orang jenis kulit tapak kaki dan tangan yang kasar... tak buat kerja pun kasar sebab jenis kulit yang banyak garis.  Ada orang, tangan pun ada yang kelihatan tua dari usia sebab jenis kulit yang berkedut dan kering (kurus).  Tapi aku ni jenis yang biasa saja.  Tidak la gebu... tapi... kira ok la.  Sedang sedang saja.

Perut aku senang diurus.  Pepagi mesti aku ke toilet.

So, apa target aku makan kolegen ni ?  Entah !  Orang makan, aku pun ikut nak makan !

Kita tengok jer la apa kesannya nanti.  Itu pun kalau aku boleh abiskan sekotak.

Oh ya... muka aku ada naik jerawat skit kebelakangan nih.  Parut jerawat tu lambat ilang... lama nanti ilang la... lambat jer.  So, kita tengok kalau makan kolegen ni, masalah aku ni boleh selesai dak ?

Bukan apa, aku bimbang aku ni hanya terikut ikut perkembangan jer... entah entah tak ada pekdah pun untuk aku... macam dulu aku makan satu produk kononnya untuk masalah dalaman.  Elok elok performance aku ok, makan produk tu, terus jadi kering !!! Hahahaha... Tah hapa hapa... nyakitkan aku jer !

Oh ya... aku bukan mengkondem produk apa apa... tapi mungkin produk tu tak sesuai dengan aku.  Dan kolegen ni pun aku bukan kondem... cuma aku bimbang aku terlalu tua untuk berubah jadi lebih muda dengan sepeket ! Hahahaha....





7 comments:

  1. HAHAHA..saya pun senang terpengaruh dengan iklan
    harap tidak memudaratkan akibat terlebih makan produk ;)
    ramai kata produk tu bagus..saya masih berkira2 nak mencuba ke tidak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooooo... memang senang kena klentong la yer ? Akak susah nak terpengaruh... cuma sesekali jer terkena. Apa apa pun, kekadang mungkin kita lom jumpa dengan produk yang sesuai...

      Delete
  2. Zar mmg amik kolage tp bukan ephyra lah. Murah sikit tapi kesannya mmg nampak kulit lebih anjal dan anak rambut tumbuh byk. Supplement pntg macam epo dn vit c mmg x culas lah.

    Bukan nk muda tapi nak sihat dan cukup vitamin dalam badan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau kita banyakkan makan ulam.... sihat kan ? Macam nasir wahab... mude rumaje jer dia walau dah 50an...

      Apa apa pun, tak pasti boleh abis ker tidak, sebab tangan dah start gatal gatal... dok tergaru garu ari nih. Tak pasti sebab apa...

      Sebenarnya utk kulit... kulit saya sangat la cekang... tak lembek... cuma tak gebus jer (dah jenis ni dari muda lagi !). Untuk dapatkan kulit yang gebus, Kak Mar buat rawatan scrab tiap kali mandi... tapi jenis orang malas ni, sabun jer la pakai sabun cap may jer plak tu...

      Kalau makan kolegen buleh gebus macam kena scrap, bagus la... hehehe....

      Just makan untuk buktikan pada diri sendiri... bukan buktikan pada orang lain... kalau ok, alhamdullilah. Kalau tak ok, nak cakap pada diri sendiri...

      "Padan muka... kan dah kata !!"

      Hopefully, jangan la sampai badan gatal gatal... Sebab doktor ari tu dah pesan... akak ni alergik, dia ada suggest produk dia... tapi yer la... dia pun nak jual produk dia jugak !

      p/s : Anjal dan cekang tu sama dak ? Ekekeke...

      Delete
  3. lerr takleh minum ker kak? rasa oren jek kan. akak pikir sangat kot.tu yg tak lalu. Saya ni kalau produk yg cam susu or protein shake mmg fail. kalau rasa oren ni ok jela. Kalau tak seswai dgn kulit dan tekak at least dah cuba.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masih cuba mengekjas nih. Pagi tadi makan separuh paket dan tambah garam. Tapi tetap la tak tahan dengan bau dia. Kenapa la dia tak bau macam kordial sunkis ker apa ? Adoiii...
      Kalau anak anak akak, mesti dia makan macam tu jer... celup jari dan jilat. Akak bau ephyra ni macam serbuk yang anak anak akak makan tu la... yang jilat jilat jari tu...
      Agaknya oren tang tu benda tu la yang arena maksudkan yer ? Memang benda tu akak tak suka juga bau dia... huhuhu...

      Apa apa hal pun, akak akan cuba bersungguh sungguh untuk habiskan sekotak tu... biarpun tiap pagi rasa macam nak menggelegak perut... hahaha... teruk betul !

      p/s : Esok nak try minum dengan letak mentos dalam mulut plak... nak elakkan bau....

      Delete
  4. ada bau ek kak.. saya rasa sedap plak haha..lain tastebud kan.. akak cuba lah dulu, kadang2 produk sama pun kesan tak sama kat setiap orang kan.

    ReplyDelete