Search This Blog

Loading...

Wednesday, June 6, 2012

Wajah bulan penuh...

 
Ada sesekali aku lihat bulan penuh di langit, betul betul depan rumah kami.  Dulu, semasa kecil, mak aku beritahu aku, di bulan... image yang kita lihat itu adalah orang yang sedang duduk tahayat/antara dua sujud....  tak ingat apa sebenarnya.   Mak aku cakap, kalau image kepala tu bertemu dengan lutut... something camtu la... katanya akan kiamat.  Entah mana mak aku dapat... aku pun tak tau...  Atau mungkin aku silap dengar.

Setiap bulan aku tunggu bulan penuh... tetapi setiap bulan juga aku terlepas... hmmmm.... senang jer nak tahu tarikh bila bulan nak penuh... tengok haribulan melayu... yang rejab, syaaban, ramadhan tu ler... lepas tu, tengok tarikh 14hb... malam tu... banyak la hantu keluar.... hahahaha...

Untuk bulan ni, dah terlepas... pada 4hb...

p/s: Image dari gugel !

3 comments:

  1. oh yer ker?
    saya tgk imej bulan tu..emm ada nampak sikit2 rupa org nak sujud.hehe

    ReplyDelete
  2. Bukan bertemu lutut agaknya, tapi image tu bersujud... makanya, kiamat la... gitu la orang tua tua... hehehe...

    Nampak sangat lupa... Errr... leh dak kita citer bende gini kat anak anak kita ? Tak leh kan ...

    ReplyDelete
  3. Yg penting bulan penuh mmg cantik sgt panorama waktu malam :-)

    ReplyDelete