Search This Blog

Monday, June 11, 2012

Jadual Gaji untuk F32

 
Dulu kan ker aku pulun pegi interview untuk kenaikan pangkat... tapi tak dapat... huhuhu... tak per... jangan frust !!!

So, next month, ikutkan, aku akan dapat KUP... kenaikan pangkat secara otomatik sebab dah 15 tahun berkhidmat dengan kerajaan... fuh... lama tuh...

Ada dulu diorang cakap kena amik kursus sana dan kursus sini untuk KUP... ada yang cakap otomatik jer... Entah mana satu tah... aku pun tak pasti.

Tak ada la beza apa pun aku naik pangkat tu... kecuali gaji kot... cara kerja tetap la sama.

Aku malas nak fikir pasal gaji yang diberi dijabatan swasta aku dipinjamkan ini... rasanya dah sangat ok jer...

Hmmm... ari tu dapat kenaikan gaji untuk semua staff gomen... aku rasa sonot la... Now, nak dapat kenaikan gaji aku sorang sorang... pun best... kan ?  Suker jer citer pasal kenaikkan gaji... sebab aku dah berapa tahun tah tak ada kenaikan tahunan dalam slip gaji.... huhuhuhu... Bila ada balik kenaikan tahunan ni, baru la rasa semangat nak tunggu tiba waktu naik gaji... HAHAHAHA....

Baguih dok ado....

Mentalilty orang gomen tetap la macam nih...

Sebenarnya aku bukan dapat gaji dari gomen punnnnnnnnnn.... cuma rasa seronok bila tengok slip gaji...

p/s: Gaji aku, kampeni yang bayar.... tapi aku masih berkhidmat untuk kerajaan... service aku masih dikira untuk pencen... errr... fikir pasal pencen... macam la sangat dah tua...


2 comments:

  1. tak paham..akak dapat 2 kali gaji ker?

    ReplyDelete
  2. Lebih kurang macam tu la Irfa... susah nak explain... Nak permudahkan... gaji gomen bayar dahulu... elaun kampeni bayar... kemudian, kampeni bayar semula pada gomen gaji yang mereka dahulukan tu... faham kot ?

    ReplyDelete