Search This Blog

Loading...

Tuesday, January 22, 2013

Perbincangan adik beradik...



Ekoran dari pergi ke Thailand bebaru ini, mereka sangat seronok bermain kawan kawan dan termasuk budak kecik atas ni.  Seronok sangat main dengan budak yang gelak mengekek nih... hehehe...

So, tadi kakak pun cakap la...

"Kami dah buat keputusan... kami nak adik !", kakak bercakap sambil makan nasik berlaukan ayam seketul kat mall kampus.
"Hah ? Apa ? Sapa ? "
Aku yang terkejut dengan tajuk perbualan tetiba tak leh faham apa yang dia katakan.
"Kakak, abang dan adik adik dah bincang.... kami nak adik !"
"Nak beli ker ? ", saja aku bertanya.  Dalam hati rasa nak tergelak.
"Tak la... dari perut mama la !"
"Kalau gitu, malam malam jangan tidor dalam bilik mama dan abah !"

Hahahaha... bagus... ada idea aku nak perambat mereka tidor dalam bilik masing masing.

p/s : Suka suki jer minta adik.  Macam minta beli anak patung jer kan ?
Posted by Picasa

4 comments:

  1. hah!bahaya tu
    malam2 nanti ada yg intai akak nak tgk dah buat adik ke belum ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aduiii... susah betul la bila ada anak anak besar macam sekarang... bila la mereka nak faham tah... hehehehe...

      Delete
  2. macam boleh beli adik kat supermarket :) hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu la... kalau boleh beli, dah lama dah beli... Adik tu plak kalau boleh, nak suruh umurnya bawah 2 tahun saja... banyak cantik ? Beli anak patung jepun tu bagus !

      Delete