Search This Blog

Loading...

Monday, January 28, 2013

Dah cabut...


Dah rongak... hehehe... 

Budak yang sakit sangat malam tadi tak mau cabut... siap menitis nitis air mata takut.  Sejuk tangan dia.  Aku faham perasaan dia.  Biasa la, ada budak berani ada budak yang takut.  Amalia langsung tak takut.  Cabut selamba jer doktor tu, Amalia terkejut, tak sempat nak menangis.  Hahahaha.  Masa cabut gigi dia, aku teman dia.  Dia baring atas badan aku.  Bila nak tampal gigi geraham dia, dah lama sangat doktor tu uruskan pesakit yang lain, aku pun keluar untuk tengok Najmi.  Takut dia lari keluar. 

Bila aku tengok kat luar, memang muka Najmi sangat stress.  Sejuk tangan dia.  Dia cakap dia takut.  Dia rasa macam nak keluar.  Lepas tu ada la rasa nak terkencing la... sakit perut la... hahahaha... memang trik biasa la...

Lepas seketika, Amalia terjengok kat pintu tersengeh.  Sedikit pun tak ada rasa takut.  Aku dah siap pesan sebelum ke klinik, sapa yang tak nangis, boleh dapat mainan dan juga dapat apa yang dia nak.  Serta aku warning, sapa yang tak mau cabut gigi, malam nanti, sakit gigi, jangan cari mama. 
 

Najmi pernah cabut gigi, tapi sebab gigi dia buruk dan tak goyang, jadi kena cucuk ubat kebas dulu baru cabut.  Cucuk ubat kebas tu sakit agaknya, itu yang dia serik.  Atas ni gambar lama dia masa dia yang cabut.  Amalia waktu ni lari sebab takut... hehehe... 

Macam mana aku nak jaga anak aku ni bagi dia femenin skit macam ni ? Now dia dah lasak macam lelaki plak.  Adui la...
Masa maid ada, terjaga la anak anak aku nih. 

Lagi pun, masa Ika ada, dia tak kesah pakai baju apa pun, now dia sangat memilih.  Nak baju yang macam abang dan adik, sudahnya baju dia banyak t shirt dan jean.  Isk...

Posted by Picasa

2 comments:

  1. saya belum lagi ada pengalaman anak ngadu sakit gigi.rasanya kalau ada..saya yang angin dulu.sbb saya xboleh dengar anak merengek sakit.kepala jadi pening tambah pulak kalau nanges tapi x tahu sakit apa.huhu

    kalau cabut tu hilang sakit baik la cabut..lagipun itu baru gigi susu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tau... Najmi dulu tu cabut jer, tapi kali ni tak mau pulak. Takut sangat... kesian kat dia. Si Amalia plak siap sengeh sengeh seronok cabut gigi dan tampal. Tah hapa hapa jer...

      Itu ler... anak anak ni memacam perangai...

      Delete