Search This Blog

Loading...

Friday, October 2, 2015

Mixer heavy duty plak...

Aritu beli mixer yg murah agaknya... Sekali buat doh roti, terus nazak. Baru pi antar kedai sebab masih ada waranti. Tapi tak pasti la bley cover atau tidak.
Beli jenama cornell ni. Harga RM480++.
Tak pasti berbaloi atau tidak. Beli jer la sebab esok kak mie @ kak ipar nak mai umah belajar buat kek, dan saya sendiri nak belajar buat roti dgn dia.
Bagus kan ?
Saya suka model ini kerana, ada penutup penuh. Hehehe... Yg aritu punya, penutup tak ada, asik terpercik jer kalau mix tepung... Hahaha...
Lagi satu, bowl dia jenis tahan karat.
Dia juga ada tiga jenis pemutar tu... Dan saya masih tak tahu apa gunanya pemutar yg satu lagi tu. Hahaha...
Nanti esok kita baca manual, sebab tadi sebok pi makan kat luar... Huhuhu... Hubby belanja...
Hantar kedai... Perbaik...sebulan...
Beli baru terus... Senang...

Ini rupanya fungsi dia. Setakat ini, dok pakai whisk jer. Beater lom try... Tak pasti pemukul ni ok ker tidak, adakah kena tukar dari whisk ke beater atau camna ? Hmmm...

Ini rupa pemukul dia...


REVIEW MIXER CORNELL :

Setakat yang saya guna ini, mungkin sebab belum mahir... saya tak berapa puas hati sangat.  Pukul telur dengan gula tu, sampai sudah tak sebati... gula ada lagi sebiji sebiji (gula kastor).  Berbeza bila guna Pensonic.  Saya rindu pensonic saya yang rosak tu.  Harap dia sihat lepas ni.  Huhuhuhu...

Gula mendap bawah... dan perlu dikacau kacau.... Mungkin lepas ni saya perlu bukak tutup dia supaya saya boleh kacau gula tu dengan mudah sambil dia mix.


Update :

Saya dah dapat tekniknya.  Utk memukul telur dengan gula... saya angkat bowl dia (penutup dia kena buang dulu) dan golek golekkan bagi pemukul dia sampai ke bawah, kiri dan kanan... bijak saya kan ? Hahaha...


No comments:

Post a Comment