Search This Blog

Loading...

Thursday, October 22, 2015

Semoga murah rezeki...

Selalu orang buat macam macam cara supaya murah rezeki.

Ada orang kata dengan sedekah, jadi kita pun bersedekah.  Tapi, tahukah sedekah yang terbaik adalah kepada keluarga terdekat.  Siapa ? Tau tau sajalah yer...

Kita boleh juga beri makan pada binatang.  Binatang yang terdekat adalah yang datang ke rumah kita. Selalunya kucing la kan ?  Apa lebihan makanan, kita boleh beri saja.   Letak luar...  atau kita beli jer paket paket makanan kucing, dan beri pada kucing terbiar... kalau kita tak suka mereka datang rumah kita.

Kita boleh juga buat kenduri...

Kita boleh juga jemput rezeki...

Kita boleh buat sembahyang Dhuha...

Kita boleh jamu tetamu... dan jemput tetamu selalu datang rumah...

Macam macam cara yang ada... pilih saja mana yang kita rasa paling sesuai untuk kita.

Jangan pula kita memandang rendah pada mereka yang lain yang tak buat apa yang kita buat, kemungkinan, tangan kanan dia memberi, tangan kiri dia sendiri tak tahu.

Kita plak, memberi skit, satu kampung nak jaja...

Hehehe...

Saja mengingati diri sendiri.

Biarpun tak sebaik mana sangat, tapi rezeki yang ada pada kita, syukur saja.

Insya-Allah, hidup kita akan gembira.

Ada orang kekadang mempertikaikan apa yang jadi dalam hidup kita.  Orang tak berada dalam kasut kita, jadi dia boleh kata apa saja...

Terima kasih Allah atas segala rezeki yang diberikan selama ini.

Tadi, ada kawan lama call... ajak jadi researcher.  Saya tak mahu nama, Saya hanya ingin duit. Hahaha... terus terang sangat kan ?  Dia tak kesah sangat, dia hanya ingin nama saya sahaja... ... hahaha... MAHAL agaknya nama saya.

Perasan !

Tak apa, kita saling memperguna...

Saya bukan mata duitan... tapi saya perlu duit untuk menguruskan hidup... dalam macam macam kenaikan sekarang... duit tu penting... dan saya perlu jadi mata duitan.  Apa saja yang boleh jadi duit, saya cuba untuk dapatkan... asalkan dalam ruang likup yang saya mampu.

Hmmmm...

Banyak nak pakai duit lately... hanya nak bagi hidup lebih teratur... pandangan lebih selesa... itu sahaja...

Errr... tak ada gambar ???

Sat... nak cari kalau ada gambar yang sesuai...

Kongsi resepi MINI DONUT GEBU jer la.  Semoga yang beri resepi ini murah rezeki.




2 comments:

  1. Sabor je lah kak...donut pulak jadiknya hahahaha...
    Tapi kan kak, kalau bercerita pasal rezeki ni kan, rasa macam ianya sesuatu yang sangat amazing, magik gitu. Sebab kita tak tau apa yang kita dah buat yang boleh menarik rezeki, tiba-tiba rezeki datang tanpa disangka.
    Dan rezeki pulak banyak jenisnya kan? Bukan duit aje. Memang semenjak dua menjak ni saya rasa amat kagum, macam tak tercapai dek akal bila fikir pasal rezeki ni....Allahuakbar!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha... donut pun ok apa... :)

      Sama la Wan... akak pun gitu. Kekadang macam murahnya rezeki... dan terfikir fikir... Allah Maha Besar... pemurahnya pada hamba Allah yang selalu berdosa ni.

      Syukur sangat... rasa hidup dah smooth... perjalanan sedikit lurus...

      Dulu tersangkut lama sangat kat satu tempat !

      Delete