Search This Blog

Loading...

Thursday, October 29, 2015

Bebel saja...

...

Ini malam tadi punya cerita... ramai betul orang datang untuk tengok Ella.  Saya hanya lihat dari jauh. Dah tak ada semangat seperti masa muda muda dulu untuk terkinja kinja melihat penyanyi ROCK. Ella adalah penyanyi era masa saya muda muda dulu... hehehe...

Bawa anak malam tadi utk kali akhir bermain lompat lompat atas belon tu...

Hari Ahad mereka periksa.

Hubby cakap dia kena outstation pada esok pagi sampai Ahad.  Lalu saya minta izin untuk ke Kuala Ketil.  Dalam kepala saya merangka rangka untuk bawakan kek dan puding sendiri pada mak dan Chik almaklum la anak mak ni dah pandai skit skit masak... ekekeke....

Hubby hanya senyap... dan mukanya berubah kepada tidak 'seronok'.  Saya kenal muka tu... dah lama saya kawin dengan dia.

Beberapa ketika kemudian dia cakap, anak nak periksa.  Suruh mereka baca buku... bla bla bla... tak payah balik Kuala Ketil.. bla bla bla...

Gitu la lebih kurang.

Tak ada pula cakap... pegi la... tapi sekejap jer.  Anak nak periksa... bla bla bla ... gitu.

Hmmm...

Masih kurang faham sikap dia...

Cuba untuk bersikap positif... dan selalu saya cuba begitu... semoga saya terus bersikap positif dan buangkan rasa rasa negatif yang kekadang datang jengah diri saya...

Petang tu, saya hulurkan dia puding jagung karamel yang saya buat.  Dia 'buat muka' dan mencicip sedikit.

"Abang ni selalu tak suka apa yang saya masak !"

Lalu saya masuk dapur.

"Ada masak apa apa ker ?", dia bertanya bila sampai ke dapur.

"Malas la nak masak !!!", saya mula menjawab kasar.  Kecil hati.

Suami tidak memujuk... hanya keluarkan suara marah semula.... bla bla bla...

Begitu la hidup saya...

Dan saya perlu terus hidup begitu... kan ?

Sekurangnya saya ada anak anak yang selalu menghargai saya...

"Mama ni bijak !"

"Mama hebat !"

Adik Mie selalu kata begitu.

Kekadang saya mengisi masa saya membuat sesuatu yang saya suka.  Saya ingin HIDUP CERIA... tak mahu ada sesuatu yang melukakan hati saya... biarpun selalu saya berbicara sendiri... hidup saya sangat rasa bosan kerana bla bla bla... sangat rasa bla bla bla... terngiang ngiang saja segala bebelan dalam hati saya sambil saya iron baju atau sidai baju.

Saya tak akan dapat apa yang saya impikan secara keseluruhan... sekurangnya saya dapat apa yang patut saya dapat.

Dan saya patut hargai apa yang saya ada dan saya rasai selama ini...

Kan ?

Muhasabah diri sendiri...




Hmmm....

Hubby suka makan nasi arab.  Terpaksa la nampaknya riki riki cara masak nasi arab mandy atau apa apa la...


p/s : Bla bla bla... bla bla bla... bla bla bla... supaya ianya terus bergema dalam diri saya sahaja... tak perlu diluahkan... hahaha... apa apa la yer...






No comments:

Post a Comment