Search This Blog

Saturday, October 10, 2015

Beli barang jimat jimat...

Saya kan ker errr... kedekut / jimat skit.  Jadi, meh nak share apa yang boleh kita jimatkan selain dari DIY penyangkut baju aritu... ekekeke...



Rak ni saya beli tru kawan (personal shoper), rege dalam RM49.90 kot...  Tapi, kalau nak pi sampai IKEA, mau saya abis beratus ratus.  Kan ? 
Situ dah jimat.  Kita bagi upah kat dia RM5.00 saja satu barang.  Penat oooo nak beratur ramai ramai bila sampai IKEA tu...

Selain dari RAK... itu sabun basuh.  Saya kebetulan terserempak dengan  van yang hantar sabun kat kedai dobi.  Saya beramah mesra dengan dia... merayu bagai... dapat la harga RM25.00 sebotol sabun basuh kain 10kg.  Sabun basuh pinggan RM11.00 sebotol ... tapi... selepas saya merayu... dapat la RM10.00 ... ekekeke...

Yang best, botol tu boleh dipulangkan balik dengan harga RM1.00.  Jimat kan ?

Saat GST gini dan macam macam caj serta harga melambung, apa kata kita cuba ikhtiar dapatkan harga terbaik pada barang yang sepadan dengan kualiti berjenama.  Oh ya, sabun basuh kain ni lebih kurang jenama DYNAMO... dan sabun basuh pinggan lebih kurang jenama sunlight.

Saya pernah beli kat supermarket (TESCO kut atau kedai mana tah... tak ingat...), jual sabun dalam bekas gini, tapiiiii... kualitinya sedikit hampes.... sabun basuh pinggan tu tak berbuih dan tak leh mencuci pun... 

Yang ini, setakat ini, saya puas hati...


Sapa nak beli... boleh order kat no telefon atas ni yer.  Kalau beli lebih dari 10, dapat free satu.  Tapi, saya nak share jer dengan kengkawan... mungkin harga dapat RM23 jer... gitu ler... kan ?

Saya mulanya fikirkan wangi... tapi... bila fikirkan semula... Alaaaa... tak kesah pun.

Mereka juga ada jual pewangi berasingan... harga saya lupa nak tanya.  Tapi, sabun ni pun dah wangi.  Kalau nak wangi macam servis kedai dobi, boleh la taruk sabun banyak banyak dan letak softlan/pewangi banyak banyak... ekekeke...

Selain daripada beli sabun... saya juga nak balut rak pegion hole nih.  Lubang dia ada 12... penat oooo... kalau cat pun penat juga.  Tapi tak apa la... kita buat pelan pelan...


Sebelum... nampak kelam kan ???

Selepas... nampak berseriiii skit.  Alaaaa baru... gitu ler.  Nanti lama skit buruk... orang nak tengok pun tak hendak... huhuhu... melalut plak !

Ini pun saya beli kat personal shoper.  Saya beli RM24.90.  Dia beli dari Kaison.  Entah bila saya nak sampai kat KAISON tu... katanya orang beli terlalu ramai... hmmmm... saya juga bimbang rambang mata kalau sampai sana.... sabor jer la yer !


Ini ler... tak siap lagi... baru siap satu jer... gigih betul.  



Selain jimat benda benda atas tu, saya suka berjimat dengan membeli tudung harga murah tetapi dengan digayakan cara mahal... tudung dua muka... 

Hehehe... perasan !!!

No comments:

Post a Comment