Search This Blog

Loading...

Sunday, October 18, 2015

Gambar baju lama...

Gambar hari ini...

Saya tak ada la pernah gemok sangat sangat... tapi pernah juga la berisi skit skit.  Masa mengandung, berat paling berat adalah 58kg.  Tetapi semasa mengandung awal, saya turun banyak kg sebab alahan teruk tak lalu makan. Camna pun, masa saya mengandung 5 atau 6 bulan, saya masih boleh pakai baju kebaya ala ala gini lagi... atau memang kebaya saya jenis tak sendat sangat...

Lately, lepas pindah semula ke dalam kampus yang tempat makannya sejengkal saja dari opis saya, badan saya naik mencanak canak.  Hahahaha... dari 51kg semasa di syarikat, saya jadi 58kg dengan mudah... itu tak peknan... amik kau !

Rasa tak selesa dengan badan, ada plak orang kutuk saya overweight ... CIS ! membuatkan semangat saya berkobar kobar utk turunkan balik berat.

Saya tak pernah makan apa apa produk menguruskan badan, saya cuma amalkan makan skit dan juga ikat perut dengan bengkung sesekali bila perut rasa kembung... hahaha... nak dapatkan bengkung tu sila ke http://www.bengkungmoden.com/ ... saya tak dapat apa komisen utk iklankan ini... ekekeke... Ini bukan usaha yang sekejap ... bukan seminggu atau dua bulan... saya ambil masa juga.  Rasanya saya mulakan step utk menguruskan badan ni sebelum bulan posa lagi.



Adik saya pula sentiasa kurus... anak dia dah besar... dan dia memang gigih mengekalkan berat badan sebab dia sangat tinggi dan rangka besar. Walaupun adik saya kurus, dia sentiasa nampak besar dari saya... dan matang dari saya... hahaha...

Adik saya yang saya panggil Chik

Dia dengan anak dara dia... :).  Semoga adik saya ini sentiasa ceria dan bahagia luar dalam.


Saya ada 2 orang kakak...  Kak Mar dan Kak Ani...


Ini kak Mar...  ini gaya kak mar selalu.  Bukan sebab dia nak pegi kenduri atau jenjalan.  Memang dia gini la... hehehe... kak mar dah ada 4 cucu... dan kedua dua anaknya dah berkahwin.  Semoga kak Mar saya ini sentiasa ceria dan bahagia luar dalam.

Ini kak Ani...  Semoga kakak saya ini sentiasa ceria dan bahagia luar dalam.


Ini saya dengan anak anak dara saya... mereka semua gini jer la.  Dah saya rajin masak bagi makan banyak pun, mereka tetap kurus.  Anak lelaki pun macam tu jugak... bior jer la.  
Korea la katakan... hahahaha...

Lihat, bila saya bertiga... saya jadi yang 'TERMUDA' ... hahahaha... perasan.

Apa pun, diantara kak Mar dan Chik, saya paling 'SIMPLE' ... dari dulu lagi saya memang simple... tapi sesimple saya diantara adik beradik saya, suami tetap mahu saya pakai lebih simple lagi... ekekeke... dia pakai bergaya... dia suruh saya pakai T-Shirt labuh... apa kes ???

Sudahnya pegi Alor Setar aritu, saya bantai pakai baju kurung... amik ko !

Hehehe...

Anggun jer rasa pegi pusat beli belah yang terbesar kat Kedah ni dengan baju kurung.... hahahaha... 



p/s : Bila saya kata saya kurus, saya tak mengakulah saya paling cantik atau cantik comey... saya cuma kurus saja la.  Orang lain cantik... saya tak cantik... mata saya sepet... muka saya tak licin... kulit saya tak putih melepak... badan saya tak gebus... hehehe... tapi saya syukur apa yang saya ada... 

Awak pun kena begitu tau !  Jangan kutuk orang tau !  Saya tau saya tak seksi, bont* saya kecik jer... CUP pun tak besar saiz D ... hahaha...  tapi kita kena yakinkan diri kita sendiri, yang kita cantik juga... dalam usia kami adik beradik perempuan ni yang semuanya dah 40 ke atas... dan 50 tu berbisik pun kami dah dengar... (kecuali Kak Ani), kami tetap ingin selalu menjadi adik beradik yang ceria dan menceriakan majlis di mana saja kami berada...

Jangan marah dengan saya... saya akan tua, huduh... kerepot juga suatu hari nanti.  Atau mungkin saya tak sempat itu semua... mati dulu... hehehe... apa pun... kita cuba jadi yang kita suka je la. 

Kita semuaaa cantik di mata seseorang... kan ?




No comments:

Post a Comment