Search This Blog

Loading...

Monday, November 11, 2013

Kesian kat staf GOMEN

Kan ???

Now dah 11/11/2013 ... bulan lepas bukan main YAK YAK YE dapat gaji dua kali.  Now, padan muka.  Dok tunggu gaji tak masuk lagi... tapi duit dah nak abis...

Hahaha...

Aku ingat, patut cadangkan pada gomen, jangan bagi gaji penuh la.  Bagi gaji separuh pun jadi la... ujung bulan tarikh gaji biasa, bagi lagi separuh tu...

Nanti orang kata... bahagi sendiri la... separuh separuh...

Itu la masalahnya... asal nampak gaji dalam bank banyak jer... mula la mata macam nak buta... tak nampak masalah ke depan kalau perabiskan.... hahaha... aku tak kata kat orang la... aku pun sama...

Aku ni, sib baik asik peringatkan kat hubby tu... bila dia nak pakai banyak banyak jer, aku cakap

"Ingatttttttttttt... gaji kita bulan depan tak dapat dah tau !!!!"

Dia pun diam jer...

Kalau dua dua jenis 'buta mata' tak nampak apa bila nampak duit banyak dalam akaun... mesti la ujung bulan, anak anak makan meggi la jawabnya...

Tapi, sebenarnya aku anak beranak pun selalu ikat perut jugak selepas maid aku tak ada nih.  Bukan ikat perut sebab tak ada duit sangat sangat... tapi sebab malas nak keluar beli....

Hahaha... teruk kan ?

Dulu aku suruh jer si Ika tu beli lauk kat market... now, dia tak ada... dan kalau hubby outstation, jawabnyer makan jer la roti ker, spegeti ker, telur ker... dan biasanya megi la...

Hmmm... lagi 2 minggu nak dapat gaji...

Tentu ada yang dah ikat perut... kalau anak tak ramai... mungkin boleh la bertahan... kalau anak ramai... tak payah banyak sangat... empat orang macam kami pun jadi la... tiap hari kirim KIT KAT... rehat sebentar... Cis cis... bahana iklan maharaja lawak tu... tiap hari anak anak order kit kat...

Selain kit kat... kena juga ada makanan lain... tok tek tok tek... ada la dalam 50 ringgit sehari mesti abis...
Gitu ler... orang lelaki kena habiskan duit tu la... aku relex jer... bukan tanggungjawab aku pun... hahaha... best best jadi pompuan...

Duit dalam bank aku ni cukup makan jer... minta minta tak ada masalah lain sebelum dapat gaji...

p/s : Ada la duit simpanan lainnnnnnnnn... tapi duit tu mesti disimpan dan buat buat tak nampak.  Kalau asik asik nampak duit simpanan tu, makanya baiklah tak payah simpan !!!


4 comments:

  1. kami dpt gaji mcm biasa je, so takdelah terasa sgt :)
    ikat perut hujung bulan tu biasa
    menu kami ialah nasi goreng letak telur dan ikan bilis
    sbb anak2 tak penah jemu makan nasi goreng

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagusnyer... senang nak jaga... hehehe... anak akak ni maintainance tinggi skit... huhuhu... tak dapat merajuk... cuma ada yang tak suka makan nasik... nak makan jajan / roti jer ...

      Delete
    2. sy dr awal x ajar anak memilih makan
      sbb mak ayah sy jugak x ajar anak2 pilih2 makan
      apa yg mak ayah bagi, kami makan x banyak songeh
      kata mak 'nak makan, makan. xnak makan, org lain makan'
      hehe

      Delete
    3. Mak ayah pun ajar akak macam tu jugak. Boleh la ajar gitu... tapi mereka minta makanan kesukaan mereka... lepas tu sanggup tak makan kalau itu ini... contoh ikan, abang tak makan sebab dia serik terlekat tulang... adik adik pun mengikut jugak... Kakak pulak, nak makan sup... ikan tak makan jugak...
      Abah dia pulak beli ikan... sebab ayam daging tak bagus... kena beli ayam kampung...
      Last last beli sardin jer akak nih... senang... hehehe... Semua makan...

      Delete