Search This Blog

Wednesday, November 6, 2013

Kecewa dengan anak ?

 
Sebagai ibu, kita tentu tidak lari dari rasa kecewa dengan sikap anak.  Selalunya aku dengar rungutan mak tentang anak itu dan anak ini mak.  Anak anak mak tu adalah adik beradik aku.  Kekadang mak juga merungut dengan sikap aku.

Walau selembut mana kami cuba melayan mak, kekadang mungkin kami sebagai manusia tidak pernah lari dari silap... terkasar bahasa... yang buat mak tersinggung dan kecik hati...

Kekadang mak merajuk...

Kekadang mak menangis...

Kalau aku tak jengok mak lama lama... mak bertanya tanya...

Kata ustaz, tak boleh bagi mak rindu kat kita, nanti jatuh derhaka... errr... gitu kot... Atau mungkin ayatnya lain...

Hmmmm...

Now, aku dah mula terasa bila anak cakap lebih kurang dengan aku...
Cakap ala ala kurang ajar...
"What ever !"
"Apa apa la... !"

Atau jeling jeling pada aku cara melawan !

Anak yang lain masih kecik.  Kalau mereka jawab macam tu, memang kena penampar aku la jawabnya.

Kakak juga pernah aku tarik rambut bila dia berkurang ajar dengan aku.  Aku pernah juga merajuk dan tak bercakap dengan dia...

Tapi, sekarang, aku dah tak larat nak buat macam tu...

Kenapa yer ?

Anak anak selalu melukakan hati ibu bapa ?  Termasuk kita.... huhuhu... rindu kat mak... nak pegi melawat mak la sabtu nih...
Posted by Picasa

No comments:

Post a Comment