Search This Blog

Loading...

Tuesday, May 5, 2015

Bunga penghias laman : Ros Jepun

Kat rumah aku, selain dari Ros Jepun, ada la lagi dua tiga jenis pokok yang lain...  Aku suka RJ sebab ianya spisis senang ditanam dan dibiakkan...


Sebelum citer pasal RJ, citer dulu pasal pokok ni.
Ini aku buat sendiri dengan sabut yang dililit dawai.  
DIY katanya... hehehe... 


Yang dalam botol di... letak baja bunga...


Itik dah bersusun gini...

See... ada yang dah start berbunga... 

Ini juga...

Dan ini...


Ini tanam kat tanah jer... tak tau la selamat atau tidak... tengok banyak jer semut !



Korang tengok... aku bukan suka bunga sangat... tapi aku suka DIY.... barang terpakai dll... Kalau betul aku suka bunga, tentu aku tak kesah abiskan duit dengan beli pasu bunga dan benih bunga kan ? Tidak... aku kurang suka abiskan duit macam tu kecualilah waktu aku ada bajet lebih... kalau tidak, aku lebih suka buat sesuatu untuk kepuasan diri sendiri dengan buat sendiri benda benda tu...

Sukar nak beritahu pada orang tentang sikap aku... sebab aku sendiri tidak faham dengan sikap orang yang suka membeli barang yang aku rasa macam tak perlu... hmmm... entah la... 

Macam macam sikap orang ni kan ?




No comments:

Post a Comment