Search This Blog

Loading...

Sunday, January 26, 2014

Pokok...

Ini pokok pelam depan rumah.  Dia tumbuh dari bijik yang aku pun tak pasti siapa campak dalam bekas tempat pokok hiasan tepi jalan yang kontraktor perumahan tanam tu.  Aku fikir, tentu lambat lagi la nak rasa... now, tengok dah berbunga dah...
Hehehe...   Tapi, yang ngadap rumah tu tak pulak berbunga.  Yang ngadap jalan jer berbunga setakat ni.  Biasanya, kalau ngadap jalan tu, bukan rezeki kami la tu.  Nanti budak budak muda yang rembat dulu...  Apa apa hal pun, kalau mereka makan dengan berhemah... rasanya aku tak terkilan sangat pun... Sedap ooo... makan cicah buah pelam kat pondok tu... kan ?

Terlihat pokok pelek berbunga kat batang ni...

  
So, tak lepas peluang la bergaya kat situ...

Macam bunga jejarum jer... mungkin jejarum kot...

Kalau siang, tentu lebih menarik.  Lama dah aku tak ikut  hubby jogging... nanti kena ikut la... sesi nak mengemaskini bentuk badan... hahaha...



No comments:

Post a Comment