Search This Blog

Loading...

Thursday, January 2, 2014

2hb Jan 2014

Hari ni lihat dari jauh anak bongsu bawa diri kat sekolah.


Keluar dari kelas...

Perangai dia macam abah dia... jaga sopan depan orang... nampak macam baik... tak berlari lari dan bergelak ketawa macam anak anak yang lain...

Dia pegi beli nasik sendiri... letak atas meja.  Lepas tu beli air pulak.  50sen, lepas tu penjual pulangkan lagi 50 sen.  Ok... pass !

Makan... pakai sudu...

Sopan...
Lepas makan... letak pinggan dan cawan dalam besen... PASS !
So, lepas ni tak payah jengok lagi...

Dua orang ni ... tadi kakak dia yang hampir nak nangis tengok aku.  Adui la anak dara aku sorang ni... nak buat macam mana tah !
 Budak darjah 1 keluar rehat awal 15 minit dari darjah 2.  Bila Najmi siap makan, kami menanti Amalia.  Bila Amalia sampai... dia cakap dengan sebak sebak dia muntah muntah... entah kenapa tah... katanya dia demam... aku rasa, macam tak demam pun.  Tapi layan jer la... cakap nanti kat umah bagi makan ubat demam...

Hmmm... dia mengadu itu ini ... bekas pensel dia gam tumpah... abis semuanya...  Dia minta belikan gunting... so, aku bawa beli gunting dan semua peralatan tulis dia yang lain sebab semuanya dah kena gam yang tertumpah tu... hmmmm...

Aku tinggalkan mereka selepas salam dan cium mereka.  Lihat mereka dari jauh jalan beriringan... entah pegi mana tak tau la...

 Harap mereka dapat belajar dengan baik... dan berperangai elok elok di sekolah.  This year kena ajar Amalia ikut jadual dan kena ajar dia bertanggung jawab pada kerja sekolah dan juga buku buku dia...

Tak per la... pelan pelan...


Ada orang cakap, dia bekalkan anak dia pepagi... aku ni tak berapa nak sempat buat tu semua... tak reti nak mengatur masa.  Lagi pun anak anak tak berapa nak makan.  Pepagi hari cuti pun mereka kurang makan pagi.
 Kalau aku beli roti dan air kotak pun, mereka dah ok... Kalau dah besar skit, mungkin ok la... mereka makan banyak dan berbaloi aku nak masak... huhuhu... dasar mak pemalas... asik carik alasan .... hahahaha...
Penat la nak buat kerja... semua kena buat sendiri... yang lain suka sepahkan... suka tengok jer... kalau aku tak marah, mereka buat tak tau jer... termasuk abah mereka... Sakit jer jiwa aku kalau dok rumah lama lama... adoiii la !!!!  Kalau mereka tolong tolong... mungkin aku rajin skit la kot...

Jadi, utk mengelakkan aku stress... baik la aku buat apa yang aku mampu buat... hehehe... tak payah paksa diri untuk jadi macam orang lain...





 
Posted by Picasa

3 comments:

  1. Teeingat zaman menghantar anak dulu..macam2 perangai anak anak ni.. hehe sweet aje.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe... lama kan ?

      Zar... adik ipar saya kan... anak dia sorang jer... dah 12 tahun... peknen balik dia... huhuhu... bertuahnya dia...

      Kita bila lagi ni ? Zar nak lagi dak ? Saya asik mimpi peknen lagi sekali... hahahaha...

      Delete
  2. sy berazam nak buat sarapan setiap pagi
    harap berjaya
    sblom tido sy siapkan bahan
    pagi tggl goreng je

    ReplyDelete