Search This Blog

Loading...

Thursday, January 16, 2014

Mama sayang kak ya tak ?

"Mama sayang kak ya tak ?"

"Yer, mama sayang kalau kak ya pegi sekolah tak payah mama hantar sampai ke kelas.  Kalau kak ya buat kerja sekolah..."

"Ooooo...  nanti mama hantar sampai pagar sekolah saja tau !"

"OK... ni yang mama sayang kak ya "

"Kalau Kak Ya tak buat kerja sekolah, cikgu marah mama ker ?"

"Yer la.. cikgu marah mama.  Cikgu suruh mama tengok Kak Ya... selalu tak buat kerja sekolah"

"Oooo... nanti kak ya buat kerja sekolah.  Hari ni ada kerja sekolah..."

"Ok... nanti, kak ya buat, tanya Tok Su atau Kakak..."

"Kalau kak ya buat kerja sekolah, cikgu tak marah mama la yer ?"

"Yer la... "

Terpaksa la aku bohong kat anak aku sorang ni.  Selalu kena minta simpati kat anak anak... huhuhu... Kesian kat mama kena marah dengan cikgu...




Bagus... budak tiga orang ni dah boleh pegi sekolah sekali...  
Kakak diorang pegi sekolah kat sebelah jer...

Aku pagi ni... tak ada kerja... sampai opis awal giler...


 

2 comments:

  1. mmg kena pakai psikologi dgn budak2 ni
    mcm jugak suh solat
    kalau x solat nanti umie dan ayah dpt dosa, masuk neraka sbb x suruh solat
    laju je buat bila cakap mcm tu

    casing hp kita sama la, sy punya kaler merah
    hihi

    ReplyDelete