Search This Blog

Tuesday, September 11, 2012

Galaxy Note 10.1


Aku sedang teringin nak beli sangat benda ni.  Entah tak tau samada aku akan beli atau tidak.  Aku terpikat pada iklan dan sebab aku nak buat dessertation 2 semester nih... aku boleh buat kerja bila bila masa dimana saja (cari bahan utk research project aku tu...)
Nanti aku survey tengok samada ok atau tidak beli .... Atau mungkin beli yang lebih murah... Sapa jadi member maxis club ? Bley dapat harga 699 jer... kalau tak, kena bayar 1500>< dan bulanan broadband 75 kot...  Atau harga dia 2K lebih la...

Err... lom decide lagi la...

Ada pandangan ?
Posted by Picasa

11 comments:

  1. mmg la antara barangan idaman tp x mampu
    so lupakan je ;)

    ReplyDelete
  2. kami ada galaxy tab,

    tapi macam tak menarik sangatlah akak sebab lambat detect sikit kalau nak compare dengan ipad, gambar ipad cantik lagi... tapi yang best boleh download banyak applicationlah, free application, mood nak beli ipad tapi kena tunggu tak ada stock tu yang beli gtab :) tapi bersyukurlah dengan yang ada :)

    yang terbaru galaxy beam, boleh jadi projector, dok tengok gak price dia... macam menarik sangat, masuk kelas bawa galaxy beam aje.... menarik kan akak :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yer ker ? Itu yang tab berapa ? Sebab dengarnya dia upgrade ke dualcore... akak ingat nak sambar yang quadcore jugak la... errr... macam nak yang note kat atas tu... arghhh... masih meriki...

      Tak tau besar mana yang galaxy note tu... yang beam tu rasanya kecik kot ? Akak nak buat cari bahan dan taip dokumen kat situ... susah la kalau kecik sangat...

      Delete
  3. betul kata kak umie galaxy tab10 pun x puas.nak apdet blog sy lebih suka desktop..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang la yang... tapi akak ingat nak senang wat kerja dimana saja (tak payah bawak laptop kat library ker apa ker kononnya)... nak puas memang pakai jer desktop... akak ada desktop, laptop... dan baru jer nak beli note/pad... smart phone pun pakai cokia punya... malu jer bila lecturer tanya jenis smart phone... hahaha...

      Delete
  4. Akak, saya ada note dan ipad. Kelebihan halaxy note sbb dia ada phone sekali so ada byk pakej broadband yg akak boleh guna. Byk jugak free aps dan boleh amek gambar yg agak cantik sbb 8megapixel dan skrin amoled ape bender tah. Kekurangan, key pad kecik, selali typo, dan wifi detection tak sebaik ipad.

    Utk buat assignment, ipad mmg bagus, wifi pon bagus. Gambar dan screen pon cantik. Tapi tak semobile notelah. Sbb besar sikit. Dan most probablu kena subscribe fixed broadband package. Sbb leceh nak tukar2 sim kalau amek prepaid package gitu.

    So akak timbangkanlah.

    ReplyDelete
  5. Akak, saya ada note dan ipad. Kelebihan halaxy note sbb dia ada phone sekali so ada byk pakej broadband yg akak boleh guna. Byk jugak free aps dan boleh amek gambar yg agak cantik sbb 8megapixel dan skrin amoled ape bender tah. Kekurangan, key pad kecik, selali typo, dan wifi detection tak sebaik ipad.

    Utk buat assignment, ipad mmg bagus, wifi pon bagus. Gambar dan screen pon cantik. Tapi tak semobile notelah. Sbb besar sikit. Dan most probablu kena subscribe fixed broadband package. Sbb leceh nak tukar2 sim kalau amek prepaid package gitu.

    So akak timbangkanlah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Galaxy VS IPad
      1. kalau ambik, mesti yang boleh guna broadband (memang ada.... mahal skit jer la)
      2. Galaxy - banyak free apps, iPad ada jugak, tapi tak banyak (tapi akak tak perlu games, just nak word processing, pdf reader dan browser serta beberapa sosial application yg lain)
      3. Utk keypad kecik, sebab tu nak amik yang 10.1 atau 9 keatas... mobility tu tak berapa kesah, sebab kalau amik note/tab atau ipad tu, dedua akan dipilih yang besar (lebih kepada tablet !)

      Sekarang ni sedang menanti galaxy note 10.1 (tak keluar lagi) untuk dibandingkan dengan ipad 10 inci tu...

      Mungkin berat kepada iPad...
      Err... note ... er... ipad... err... note...

      Pening buat pilihan !

      Galaxy tab tu mungkin pilihan terakhir kot ? Entah !

      Delete
  6. Kalau pakai smartfone yang dah ada 3 G, tak payah subscribe dataplan for ipad sbb boleh gunakan personal hotspot dia (kira mcm gunakan phone kita sebagai modem)... I guna iphone dan ipad (3g+wifi) so bila2 tempat takde wifi, baru I sync-kan dgn phone.

    I tak pernah guna samsung - so maybe bias sikit, but I think Apple products are the best!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih MA. Apple memang the best product utk sesiapa yang suka kepada perfection... ceh... bahasa saya ni sila la abaikan...

      Orang yang suka android akan pilih samsung. Android ada peluang untuk berubah (sebab ianya macam linux... ramai orang akan buat application baru)... IPad pula rigid sangat...

      Utk programmer seperti saya ni kak... errr... teringin sangat nakkan galaxy note 10.1 tu... sebab dia besar dan android dan fungsi macam best jer (dalam iklan TV la... reality tak tau lagi)

      p/s : Saya tak pernah suka Apple kak... pc pun saya terkial kial kalau guna MAC... tensen ! Tapi saya juga tak berapa reti Linux... saya familiar dengan windows sahaja.

      Sedang menunggu galaxy note 10.1 masuk kedai utk dibandingkan dengan iPad... :)

      Delete