Search This Blog

Loading...

Sunday, September 23, 2012

Balik kampung..

Ada orang tanya, kampung mana ? Aku jawab, usah ditanya... kalau 'balik kampung' bagi aku tu, jarang sangat la ke tempat lain, kecuali ke tepen, bendang nibung... umah opah atau umah tok su... gitu ler...


Memandangkan dah selalu sangat, asik la balik situ,  jenjiran kat situ cakap, anak diorang beli almari, tak payah bawak kain baju banyak tiap kali balik.  Jadinya, kami buat la umah kat situ terus... senang, kan ? Tak payah punggah kain baju lain... tinggal jer kain baju kat situ.  Bukan beli lemari, terus pacak rumah... ekekeke...

Rumah tu kat kampung hubby... bendang nibung nama tempatnya...  Ada la tanah sedikit untuk adik beradik hubby yang ayah dia a.k.a pak mertua aku nak bagi kat anak anak dia, jadi hubby aku buat rumah, senang.  Nak cari tanah kat kg, susah sangat, now, buat jer kat tanah yang ada.  Rumah tu sebelah jer dengan rumah pak mertua aku.  Keluasan rumah.... lebih kurang 25 x (40+16) kaki...  Bilik dua jer...  Buat tempat persinggah kami...

Ini anak sedara hubby yang terkini.... umur baru 25 hari...

Baby girl... tapi rupa bapak sebijik....

Ini anak aku la... sapa lagi....

4 comments:

  1. Bagusnya dah ada rumah kat kg..sesak sesak boleh jugalepak rumah kg kan.. :-)

    ReplyDelete
  2. yer la.... 3 bijik umah.... nak kena ada satu lagi... 4 bijik utk 4 anak... kalau mampu...

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. Toce toce... tapi rumah tu tentu tentunya milik hubby... :)

      Delete