Search This Blog

Monday, September 3, 2012

Kebetulan atau...

Hubby buat pinjaman... so, daripada dia membazir beli tah hapa hapa termasuk motor besar, baiklah dia buat rumah kat kampung...

Ni contoh rumah yang dia sangat suka... actually ini bukan rumah kediaman tapi pejabat...

Ini contoh bumbung yang dia suka juga... ambil rumah orang.  Kalau tidak, dia sangat berminat dengan bentuk rumah di Kelantan, katanya sangat menarik.  Tapi, aku sangat malas nak jenjalan sampai ke Kelantan nak tengok rumah... teringin nak jer cari sapa sapa kawan kat kelantan tolong amik picture rumah kat Kelantan... hehehe... tapi malangnya tak ada kawan la...

Anak aku masa pegi jamuan hari raya sekolah... ini baju melayu yang aku beli banyak banyak untuk senang dia nak pegi ngaji... bukan baju raya pun... tapi sesuai jer dengan songkok dan samping lama dia.  Kiranya hensem la dia perasan... adoii la... macam abah dia... cepat perasan...

Anak aku ini pakai baju purple pada hari tu...

Ini Arisha... anak kembar hubby... 

Ini Amalia... anak hubby aku.... ekekeke... Sangat kebetulan ker apa tak tau la... Baju merah... sama... Rambut ikat sama... pada hari yang sama kami balik kg tu, kembar dia pun balik jugak.

Dan... yang lebih menarik... anak lelaki hubby aku dan kembar dia semuaaaaaa pakai baju kuning cam Najmi pakai tu... kiranya Najmi panggil baju penjaga gol.  Tak tau la aku kenapa dia panggil baju tu gitu.

Kami balik kg hubby untuk uruskan buat rumah hubby kat kampung tu....  Aku suruh dia balik sorang dengan Tok Su, tapi dia tak mau... terpaksala usung semua anak anak untuk bincang hal buat rumah.



4 comments:

  1. apa yg cantiknya bumbung rumah di kelantan tu?saya tgk sama je mcm kat sini..

    bestnya kalau dapat rumah ikut plan sendiri
    emm berangan

    ReplyDelete
  2. Dia bukan suka bumbung saja, dia suka reka bentuk rumah dikelantan, katanya ada seni... bukan 4 segi semata... entah, akak pun tak perasan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau umah mak ayah sy kt kg xleh jadi contoh
      pelan caca marba ;)
      asal boleh w,pun ayah tukang rumah

      Delete
    2. Oooo... rumah kami dah design pun... caca marba jugak la... entah apa apa jer... hope buleh duduk jadi rumah persinggahan/homestay pun jadi la...

      Delete