Search This Blog

Loading...

Saturday, September 12, 2015

Aiskrim dan kerepek bawang...

Selain dari kek kek, ini adalah juga percubaan...


Percubaan sulung, buat aiskrim.

Dalam resepi buat aiskrim, mereka ajar tak abis... lepas saya putar, dia masih lembek dan cair lagi. Rupanya kena simpan dalam peti ais kasi keras, esoknya putar lagi. Tak tau cara sebenar lagi nih.

Lepas putar tu baru saya gaulkan dengan pewarna. Saya putar sampai gebus dan sangat ringan.

Masih la jugak lembek tak macam orang lain punya.  Agaknya mereka buat tiga kali putar kot... mungkin ada teknik lain.  Sebab masa nak gabungkan ketiga tiga warna, dia bersatu macam tu jer... tak terasing macam aiskrim orang lain buat.

Lagi satu, saya buat sampai ringan, tak tau la jadi aiskrim jenis mana satu... hehehe... petang karang kita cuba makan yer !


Percubaan kedua... resepi ikut internet...

Percubaan kali ini boleh dikatakan sedikit mengecewakan.  Tak berapa nak jadi bila goreng.  Dah la letih menguli... huhuhu...

Tapi tak apa la... try itu tak salah... kan ? Gagal pun tak salah kalau kita cuba lagi...  Tengok la kalau rajin lain kali !

Petang karang kita try goreng plak !


1 comment:

  1. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete