Search This Blog

Loading...

Tuesday, August 7, 2012

Citer-citer...


Ni baju marin aku beli... dua helai...  patern yang sama... tah hapa hapa... sebab duit dalam dompet dicurik oleh hubby, terpaksalah pakai kad kredit.  Bila aku marah marah pasal dia amik duit tak cakap pada aku, selamba jer dia jawab... "dah curik, mana boleh bagi tau !!!"... siap gelak gelak lagi.  Tak apa... nanti aku balas dendam kat dia... tengok la... sekali dia buat... sepuluh kali aku balas.  Dah la dalam dompet dia tu memang ada duit yang sepatutnya khas untuk aku... aku agak jer la !

Rambut Amalia sebelum dipotong... sayang betul masa aku nak potong nih.  Terpaksa potong sebab cikgu kat sekolah tadika suruh dia potong rambut.  Rambut dia susah nak diuruskan kalau panjang sangat.  Marin dah potong dua inci... itu pasal kat bawah tu jadi panjang pendek... aku potong masa rambut terikat... ekekeke... suka suki jer potong amik hati si Amalia nih...

So, dah sampai tengah belakang la aku potong marin... sedih pun sedih la... Ika tak ada nak uruskan rambut dia.  Aku boleh ikat, jalin ker apa ker, tapi tak ada masa.  Now, pepagi, si Kakak yang akan uruskan adik adik sementara aku pegi mandi dan solat... bagus kan mama mereka nih... hahahaha... 

Ini ler rambut yang dipotong tu...  dan seperti biasa, ikut petua orang tua, aku suruh anak campak kat perdu pokok pisang... entah kenapa tah... aku buat jer... hahahaha...
Posted by Picasa

8 comments:

  1. panjang betul rambut amilia
    sayang pulak kena potong
    tp kalau pjg sgt susah jugak nak jaga

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu ler... tak ada orang nak jaga kat sekolah... so, kena la potong...

      Delete
  2. petua orang tua tuh ada baiknya..tujuan dia untuk sejukkan kepala..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dok agak itu juga... tapi logiknya tak ada kaitan pun... hehehe...

      Delete
  3. saya tak pandai jalin...heheh..anak saya pun nak simpan rambut pjg..rimas saya tengok...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amalia tu pun akak tak potong lagi lepas nih. Tengok keadaan. Nak ajar dia sikat rambut dulu. Dia tak pernah sikat rambut sendiri dari kecik. Adik dia dah pandai uruskan diri sendiri dah...

      Delete
  4. Sayangnya potong rambut tu...tapi kalau tak jaga susah jugak ya...tak pelah, nnti dah besar boleh simpan pnjng lepas ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul... dah besar nanti, kita simpan lagi...

      Delete