Search This Blog

Loading...

Saturday, July 28, 2012

Start buat kuih...

Kelmarin seharian kami dok Perlis.  Tinted keter dan modified sana sini.  Amboiiii... sayang hubby... dia buatkan semuanya untuk keter wira aku nih.  Dah lama aku minta dia tinted keter tu sebab panas sangat bila bawak gi kuliah dan balik tengah hari pi kerja pulak.  Macam nak terbakar tangan aku.  Lepas ni semangat skit nak naik keter wira yang buruk berwajah baru tu... isk... macam aku ler...

Lepas tinted keter, kami makan makan kat Perlis...  berbuka posa kat restoren.  Sampai dua jag air dek dahaga sangat.

Hari ini sesi buat kuih.  Semangat budak budak kat umah ni nak buat kuih.  Kali ini aku beli tepung siap almond london sahaja.  Kuih lain yang aku beli tak berapa nak laku.  Aku beli 8 bungkus.  Sebungkus buleh dapat seratus lebih.  Siap la dia tanya, nak jual ker ? Ekekeke... sapa la nak beli kalau dah bulat bulat tu ada kecik ada besar suka hati jer diorang bentukkan.

Mereka sedang buat kat dapur tu.  Aku main tenet... malas skit nak masak masak nih...

Ohhh... bila hubby tak ada kat umah, aku beli jer.  Bila dia ada kat umah jer aku masak.  Memang la tak berapa sedap, tapi malas la nak masak.  Penat jer, padahal makan skit jer.  Patut la anak beranak aku ni tak besar sangat.... semua makan skit skit jer bila berbuka.  Tak ada sorang pun makan jenis penuh melimpah sepinggan.  Semua makan skit jer... hmmmm.... tak best nampaknya air tangan aku nih...

Tak apa la... nanti besor jugak la kalau jarang masak pun.  Hehehehe....



2 comments:

  1. ada gak plan nak buat kueh.tapi macam biasa alasan tiap tahun..takde tempat nak bakar kueh
    kita beli jelah..hehe

    ReplyDelete
  2. Tahun lepas akak beli la oven tu... itu pasal tahun ni dah tahun lepas buat kuih. Kasi anak pengalaman buat kuih jer la. Beli tepung yang dah redi... tunggu campur mentega dan itu ini jer... senang... mereka buat sendiri pun boleh.

    ReplyDelete