Search This Blog

Loading...

Tuesday, July 17, 2012

Laksa Teluk Kechai...


Laksa kat sini femes....
 

Anak kecik 2 orang tu makan telur jer...

Komen aku... laksa ni tak leh masuk dengan tekak aku.  Rasa laksa dia pelek skit... macam laksa perlis gitu... ala ala macam tepung... atau entah... Kuah dia pulak tak seperti laksa biasa.... dia taruk kelapa yang dikisar halus... ala ala cam sambal kelapa la kot... Rasanya juga tidak seperti laksa biasa... sedikit cair (tak banyak ikan).  So, aku bukanlah penggemar laksa Perlis atau Telok Kechai nih... Aku tengok ada orang bungkus berbungkus bungkus bawa balik.  Sedap agaknya... 
Kedai tu jual laksa... laksam pun ada... dan juga sate...  Air ada jugak la... 
Kedai sebelah kedai laksa ni lengang tak ada orang langsung... huhuhu... macam kena langgar garuda !
 
 

Lepas tu kami ke Tesco.... tak ada kerja, jenjalan bawa anak main main kat tempat permainan tu.
Posted by Picasa

8 comments:

  1. boleh tahan rasa laksa nih...dulu selalu gak pegi makan..sejak berhijarh ke KL nih dah jarang pergi :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada orang suka sangat... contohnya hubby akak la... dia suka laksa macam nih...

      Delete
  2. sy teringat kata seorang pakar motivasi ttg 'kita patut berasa pelik dan sedikit prasangka jika antara byk kedai..satu kedai penuh sampai x cukup kerusi ..snggup pula pelanggan makan sambil mencangkung je sdgkan kedai lain lenggang.mesti ada sesuatu yg patut kita fikirkan'saya x reka crita..ini mmg pakar motivasi tu yg cakap ;0

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe... kat kedai tu penuh jer la... tapi tak ada la orang mencangkung. Kedai sebelah tu, selepas kami makan, masuk kereta, baru perasan... kosonggggggggg jer. Next time kami try makan kat kedai tu plak... Tak pasti la kedai tu tutup atau bukak, cuma tengok pekerja dia dok pegang pegang atau kerusi. Tapi ada la akak diskas dengan hubby... hehehe... yer la... cam pelek !

      Delete
  3. akak memang tak kena gak dengan tekak ummi

    sebabnya macam yang akak cakap tu le, ada orang cakap letak belut ye, tapi belut kan mahal....

    last ummi pergi tahun 2000, lepas tu tak pergi dah sebab tak kena dengan tekak

    kedai depan rumah lagi ke akak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu ler... akak makan tak abis pun. Dia taruk skit jer... tapi adoiii... seksa tekak nak menelan... tetambah kalau perut tak berapa lapar. Kalau lapar, telan jugak tu. Kalau laksa biasa, kenyang pun boleh makan lagi...

      Letak belut atau tidak, tak pasti la. Akak pernah makan sup belut kat kelantan... sedappppp....

      Kedai tu bukan depan rumah akak... kedai tu kat Alor Setar... Errr... betul ker jawapan ni ? Macam tak faham soklan jer akak nih....

      Delete
  4. Love laksa teluk kechai so much.. Pernah bawa berbondon bondon laksa tu naik flight.. Sabar ajelah hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wah... memang giler laksa beras la ni yer ? Hehehe... patut pun kedai tu maju...

      Delete