Search This Blog

Loading...

Tuesday, September 10, 2013

Kek biskut meri untuk anak-anak tersayang...

Anak anak ni tak reti nak mengalah kalau mama dia kata tak reti ... 
Si Amalia ni pulak asik la tunjuk buku resepi dan nak suruh aku buat.  Aku dah cakap tak reti... siap la dia bacakan pada aku caranya.... hahahaha...

So, malam tadi, terpaksa la buat juga dengan anak anak...

 
 

Taraaaaaa... dah jadi la.... Cuma dia ada petua utk keras atau lembut.  Buat masa ni, anak anak suka yang keras (rangup).  Aku suka yang lembut... tapi layan anak dulu la yer !

Gambar kat atas tu tak lawa sebab Amalia bawak bekal mai opis (dia tak sekolah sebab sekolah bagi cuti utk mengelakkan sekolah bising agaknya !!!).  Tak sempat nak tangkap gambar cantik cantik, sebab rasanya dah abis kot...

Ingat nak try buat topping plak la... tapi tak pasti, topping tu nanti sedap tak.  Sebab manis giler kek nih... kena kurang skit gula kot...

Adoiii la... nampak tak ? Aku tak reti buat kuih !


p/s : Nak bagi biskut masuk angin dulu... baru kek sedap.  Atau kena taruk air banyak supaya coklat lembut ?  Entah apa tah petua bagi biskut lembut skit tu...
Posted by Picasa

2 comments:

  1. sy pun tak penah buat kek batik ni
    senang je tp sy yg malas ;)
    sy suka jugak buat2 kuih/kek
    tp sy x suka bab mencuci bekas lepas tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe... biasa la tu... anak kan dah besar... arah jer...

      Delete