Search This Blog

Loading...

Wednesday, May 29, 2013

Doakan yang baik baik...

Errr...  sempat lagi nih.

Saja terbaca dalam FB jawapan UAI pasal dia kawin kali ke 3 tu.  Terdetik dalam hati aku rasa macam... errr... betul ker jawapan dia nih ?

Dia memang suka bergurau... aku harap dia bahagia dan isteri isteri dia bahagia... secara betul betul...

Dugaan orang kita tak jangka... dan orang yang lebih Allah sayang, lebih lagi dugaannya.  Tambah lagi dugaan untuk orang yang alim alim tau agama nih...

Aku harap, dalam keadaan sekarang yang orang ramai menghormati dia, dia tetap akan kekalkan benda benda baik yang dia buat selama ini.  Memang ada orang yang akan cuba memburukkan dia dan apa apa saja lah... tapi seperti biasa, aku galakkan kita bersangka baik.

Aku suka UAI... bukan idola... tapi suka la... dia lucu dan banyak pengetahuan... ugama... susah nak cari orang yang tau banyak perkara berkaitan agama... jadi, biarlah kita hormati pengetahuan dia... dan dia pula, aku benar benar berharap... dia tidak jadi seperti Ustaz Kazim... yang banyak bercerita hal kena hentam dan sebagainya walaupun dalam CD ceramah...

Hal kena hentam, usah marah... bersabar... kerana itu kan adat orang berbuat baik... Setan tak suka !!!

Pepandai jer aku....









1 comment:

  1. mak ayah saya suka ust kazim
    saya suka UAI
    mak saya x suka UAI sbb dia suka cakap 'BODO'
    hahha.. tah hapa2 lah kan

    ReplyDelete