Search This Blog

Loading...

Monday, May 13, 2013

Hari ibu... utkku...


Tulisan begini adalah anak bungsuku... 

Namanya Nur Izzat Najmi... 

Ini aku tak pasti tulisan siapa...

Hehehe...

Aku balik balik aku tengok kad ditampal kat pintu depan rumah.


Ini penkek dari tepung penkek dalam kotak.  Tak berapa sedap pulak komen abang... sedap lagi yang mama buat sendiri.... tapi abis jugak...  kekekeke....  Corak atas penkek ni kakak yang buat... aku tak ada kerja nak buat bende bende gini...

Penkek dalam kotak ni rasa macam kek atau baulu perasa oren yang manis... Sedikit muak bila makan lebih dari sebijik.  Kalau yang macam lempeng (dari tepung biasa), anak anak abis dua tiga empat keping sorang... itu pun asik minta mama buat lagi....  

Dah beli dah tepung naik sendiri (dalam kotak juga, tapi untuk buat kuih apom ker apa tah tu).  Tak test lagi... tapi mungkin tepung tu akan dicampur dengan tepung biasa separuh separuh kot.  Baru tak muak sangat.   Entah... tak buat lagi.  Akan dibuat samada petang/malam ni atau cuti nanti...

p/s: Mereka seronok sebab terlibat sama dalam pembuatan kuih kuih nih.  

Posted by Picasa

No comments:

Post a Comment