Search This Blog

Thursday, May 23, 2013

Kenapa ?

Seperti kebanyakkan budak budak yang macam Amalia dan Najmi, mereka sangat sangat suka bertanya dan bercakap, sehinggakan bila aku suruh dia diam, dia akan bercakap juga dengan berbisik bisik... sendiri.  Memang melucukan, tetapi bila aku sedang konsentrate tengok citer Korea tu, aku suruh dia pegi jauh jauh... keji kan ?

Contoh pertanyaan mereka pada aku adalah,
"Kenapa muka mama dan makcik su tak sama ?"
"Kenapa muka abah sama dengan muka abah Izat ?"
"Kalau kaki tak ada, mati tak ?"
"Kalau mama tua mama mati ker ?"
"Mama muda lagi kan ?"

Mama tua, tapi Tok Wan tua lagi...

"Kenapa Tok Wan tak mati lagi ?"

Macam macam la soklan dia yang aku pening nak jawab...




Yang hensem tu somi aku, yang kurang hensem tu abah Izat... kekekeke... 
Note : Picasa mengkelaskan mereka sebagai orang yang sama bila detact face tu...
Oh ya... anak anak aku pun dikelaskan sebagai orang yang sama... mungkin sebab memang mereka adik beradik kot... muka semacam...

Begitu juga kalau ada gambar dari kecil sampai besar... aku tak tau teknologi yang mereka gunakan, tetapi picasa dapat mengkelaskan Kakak dari kecil sampai besar... sebab aku simpan gambar kakak dari baby sampai sekarang...

Sapa guna Picasa tau la kot ?

Picasa juga boleh detek muka aku dari kecil sampai tua ni... takjub sungguh aku.... tak payah guna CSI, picasa pun ada teknologi nih...




 
Posted by Picasa

2 comments:

  1. xde picasa ;(
    tp hubby akak tu mmg ada iras dgn kembarnya
    kalau layan korea..kalau bleh nak semua duk dia
    tp kenit sibuk tayang bontot depan tv

    ReplyDelete
    Replies
    1. Install ler... hehehe...

      Memang la ada iras... bahkan mereka kembar serupa semasa kecik. Dah tua, banyak la beza...

      Layan korea jer, anak anak kena dia... sebab mama nak kena faham sebjik sebijik word apa yang mereka kata... terlepas satu word tak best... kena reverse balik hehehe...

      Delete