Search This Blog

Loading...

Saturday, June 8, 2013

Errr....

Ada tak orang tertanya tanya tentang kesan aku makan kolegen arit u ? Ekekekeke...

Okeh... aku makan sampai baki tinggal lagi 4 paket jer.  Ada satu paket dok dalam henbek aku sampai sekarang aku tak makan lagi... Aku terpaksa berenti sebab ada jerawat hadir tanpa jemputan kat pipi aku... cis cis cis !!!!

Tensen aku... ari tu dia dok kat area bawah dagu... buleh la tutup dengan tudung.  Ini kat pipi, aku nak pakai purdah ker ?

Dah seminggu aku buat facial (2 kali dah).  Sib baik amoi comel yang buat facial tu sangat bagus.  2 jam amik 68 ringgit jer.  Sembang baik punya dengan dia... siap la dia suruh aku bercerita lagi dan lagi... hahaha... tah hapa hap jer sembang dengan dia.

Sebelum pegi facial tu, seminggu juga aku menerai makan ubat doktor tu... tetracycline tu... tau dak ubat apa tu ?

Tetracycline (INN/ˌtɛtrəˈskln/ is a broad-spectrum polyketide antibiotic produced by the Streptomyces genus of Actinobacteria, indicated for use against many bacterial infections. It is a protein synthesis inhibitor. It is commonly used to treatacne today, and, more recently, rosacea, and is historically important in reducing the number of deaths from cholera. Tetracycline is marketed under the brand names Sumycin, Tetracyn, and Panmycin, among others. Actisite is a thread-like fiber formulation used in dental applications. It is also used to produce several semisynthetic derivatives, which together are known as the tetracycline antibiotics. The term "tetracycline" is also used to denote the four-ring system of this compound; "tetracyclines" are related substances that contain the same four-ring system.


Tapi, entah kenapa... mungkin ubat makan saja tak memadai, jerawat masih tak ilang.  Ubat sapu dia aku tak pakai sebab maleh nak pegi klinik tu sampai ke Jitra.

Now, nampak la ada perubahan skit muka aku...  Memang la mahal skit buat facial tu bagi aku kali ini (sebab aku dah tak berapa nak kaya !)... tapi setakat ni aku rasa masih berbaloi...

Aku harap aku tak tirgude gude lagi dengan produk yang tak sesuai dengan aku.  Memang la orang lain makin cantik... gebus... mude... cuma dengan aku, tak berapa sesuai pulak.  Mungkin muka tua sensitif  agaknya.... kekekeke...

Oh ya... kesan jerawat sedikit memudar selepas pegi facial... dia buat rawatan lazer sekali kot... itu pasal pudar... yer ker ? Entah la... aku hadap jer muka aku pada amoi tu... then dia uruskan... aku pun bayar...

p/s : Ari tu ada orang perasan dan tegur muka aku yang sedikit bermasalah... huhuhu... tensen jer kalau ada orang tegur kan ?


2 comments:

  1. sy pulak yg tgh bermslh ni
    x pasal2 cari mslh..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Errr... akak sedang tukar produk... nanti akak review lagi lepas sebulan yer... hehehe...

      Delete