Search This Blog

Loading...

Sunday, May 12, 2013

Lempeng a.k.a Pancake...


Ini lempeng... satu lempeng biasa, satu lempeng milo ! Rekaan aku la... hehehe...

Lempeng taruk coklat !



Ini pula pankek... 

Aku dah buat coklat dia... nak letak atas ni... 

Tapi anak anak aku nak try letak strawberi plak dah... suka hati  mereka la.

So, cuti dua hari ni, abis sepeket tepung gandum aku buat bende bende nih.  Next time beli tepung naik sendiri plak, bagi lagi gebus !

p/s : Buat benda ni senang... malas aku nak buat kek ker kuih lain.  Renyah.  Benda ni senang... blend bahan dia, lepas tu terus goreng !


p/s : Kalau ikut artikel ni, rasanya aku sakit metal la yer ?

Tambahan : Aku dah try masukkan tepung naik sendiri... sangat tidak cantik.  Rasanya sedikit macam kuih apa tu... yang terpecah bila kukus tu... entah tak tau namanya...

Nampaknya tepung tu terpaksa la aku buang atau bagi kat orang... huhuhu...

Sedap lagi yang ori macam orang kampung buat tu...

Posted by Picasa

No comments:

Post a Comment