Search This Blog

Loading...

Sunday, November 4, 2012

Soalan maut ?

Terbaca entry yang IRFA tulis pasal soalan provoke isteri kepada suami, aku dah banyak kali baca lawak ni dalam internet... tapi apa yang aku nak sampaikan di sini adalah mengenai diri aku dan suami aku.

Aku pernah katakan pada dia...

"Jika saya mati, carilah perempuan yang dapat jaga anak anak kita"
"Kalau abang tak dapat jaga anak kita, abang berilah pada keluarga saya."
"Jangan biarkan mereka menderita dan abang bahagia"

Gitulah lebih kurang ayat aku pada hubby...

Tak ingat aku apa reaksi dia, aku rasa dia tak suka aku sebut sebut benda macam nih... walaupun pada awalnya dia sangat (saja buat) gembira bila sebut nak suruh kawin baru.  Biasa la lelaki...

Apa-apa hal, kita semua tak perlu risau apa yang orang hidup nak buat.  Mungkin kita tak terfikirkan pun mereka yang hidup di saat kita sendirian ketakutan dan apa apa la yang tak dapat dibayangkan bila kita meninggalkan alam nih.  

Kalaulah anak anak dah besar tak perlu orang jaga dah... dan aku pergi meninggalkan mereka... rasanya mereka pun tidak akan rasa sangat kehilangan aku... tetambah suami yang mungkin rasa sangat 'bebas'... horey horeyyyy... boleh kawin lagi !!!

Hehehe... kalau aku kata gitu kat hubby.... dia pasti akan tanya balik pada aku... kalau dia mati, macam mana ?

Errrr.... Entah... malas nak fikir !

  




2 comments:

  1. hehe..

    tak terfikir pulak kalau dia mati dulu mcm mana pulak.sbb selalu pk saya mati dulu..emm kalau dia mati dulu,saya jaga anak jelah kot.entahlah

    ReplyDelete
    Replies
    1. So, usah menguji pasangan dengan pertanyaan gitu... sebab masa depan kita tak tahu... kita fikir kita sangat baik, entah entah, kita yang akan dera anak kita... dek kerana suami baru yang haprak... sapa tahu ?

      Berdoa yang terbaik jer la... sebab seburuk buruk sikap ibu bapa kandung, adalah sama/equal dengan sikap terbaik ibubapa tiri... (kata kawan dan tak betul utk semua situasi !)



      Delete