Search This Blog

Loading...

Saturday, August 29, 2015

DIY Rak...

Oleh kerana aku ada masalah nak guna circular saw, yang bila potong dia senget dan sudahnya papan akan jadi herot petot, lalu aku pun tempah la meja ni dari group wood wooker kat internet

Mereka buatkan meja ini harga dalam RM200.00.  Utk siap pasang kat sini dari BM sana nuh, tambah la RM50 lagi.

Aku tak tahu harga atau nilai sebenar...

Tapi terima kasih la pada mereka yang sudi mai pasang jauh jauh dan ajar kat aku cara nak guna...

Sementara somi tak ada kat umah, aku menggergaji la... kalau dia ada tak leh buat... bising karang dia marah... satu taman dengar kot aku menggergaji nih... hahaha... buat dalam umah... habuk tak hengat... kena sapu dan vakum selalu.

Jadi, siap la rak ...




Ini selepas pasang kat dinding... gigih aku tebuk dinding dengan drill tu.  Hahaha... bergegor badan guna drill berat tu.  Drill yang ringan lagi murah tu dah rosak plak... tetiba rosak selepas aku drill dan pasang papan kat dapur tu... utk sangkut penyapu... alahai...

Tak apa la...


Puas hati skit kot... ini kat bilik kakak.  Dia cat putih... tetapi cat dah abis.


Ini gambar lagi... dah taruk lampu itam dan merah yang tak leh guna sebab tak beli lagi lampunya selepas terbakar... hehehe... jadi hiasan dulu ler jawabnya !

Letak dapur utk hiasan dan juga isi barang kering dalam tu...

 

Sejak masuk FB mendeco ni macam macam la dalam paler aku...

Now, aku sedang fikirkan nak mengisi ruang tamu tu.  Kosong sangat sekarang.  Abis dah sofa rosak dek kucing... berak dan cakar... adeh adeh adeh...

Ada dua tiga benda dalam fikiran aku nak beli.

1. Cermin
2. Karpet
3. Sofa / kerusi kayu...


Langsir pun kena beli jugak... tapi pelan pelan la...

Biar tabung penuh dulu la...

Rumah tak la cantik, tetapi aku lebih suka buat minimalis konsep.  Tak suka sarat nanti letih sapu abuk... hehehe



Hehehe... tak ada kerja... dok mengemas rumah dua tiga hari ini...

Itu drawer tu kena ada satu masa plak mengemas dalam tu... alahai... banyak barang tak pakai longgok dalam tu... nak kena kemas, letak tuala/kain buruk lap dapur ker ker apa ker yang ada pekdah...

Masih fikir nak letak apa dalam tu... 



No comments:

Post a Comment