Search This Blog

Loading...

Tuesday, August 25, 2015

Pelam depan umah...

Ini buah pelam tahun ini...


Kiranya rezeki kami kali ini

Ada yang buruk buruk... habuan ulat dan lalat kot...

Tapi, masih banyak kat atas pokok lagi...


Kali ini buah banyak jugak.  Baru jer balut.  See... kat bawah pokok tu dah luruh buah buah yang buruk.

Aritu masa dia luruh buah yang kecik kecik, aku amik jugak buat cicah dan jeruk.  Now, dah besar... tunggu tua dan masak jer.

Itu aku balut longgar gitu, kena komen dek kawan... katanya nanti londeh bila hujan... hahahaha...

Tak per la... setakat ni, hujan dah dua tiga kali... masih dok kukuh kat situ lagi.  Lagi pun buah dia bukan sebiji sebiji, susah skit nak balut...

Gitu la citernya...


No comments:

Post a Comment