Search This Blog

Loading...

Tuesday, July 7, 2015

Kad lapuran anak...


Setiap tahun, gini la ibu bapa... pegi jumpa guru ambil report card.  Ada yang anak cudik skit, ok... tak malu sangat... ada yang tak berapa cudik... dengar jer la cikgu cakap itu dan ini...

Aku ada empat anak... dua ok... dua lagi slow skit...

Ada orang, bila cakap anak slow skit jer, terus bagi petua itu dan ini...

Bagi aku... biarlah anak amik masa mereka.

Dunia sekarang ni, biarlah mereka berkembang dengan kemampuan diri mereka.  Kalau paksa sangat pun, sudahnya... entah apa aku pun tak tahu jugak... hehehe...

Maksud aku... kesudahan di tangan Allah... kita usaha... biarpun tak sekeras orang lain... tapi itu adalah cara aku.

Tak sampai hati untuk bertegas dengan anak macam orang lain.  Kesian pada mereka.

Pengalaman aku hidup ini rasanya sangat mematangkan aku.  Ada orang yang aku rasa macam biasa jer masa kecik dulu... dah berjaya masa besar nih.  Ada yang macam sangat berjaya masa kecik... dah besar ni macam biasa jer...

Jadi, tiada apa yang pasti....

Yang penting... kalau anak kita sangat pandai... jangan riak...

Kalau anak kita tak berapa pandai... jangan sedih...

Doakan yang terbaik untuk anak anak kita supaya mereka besar nanti berjaya.

Alaaaaa... ujian tengah tahun jer pun... hahahaha...

Tahun depan, abang amik UPSR dan Kakak amik peksa PT3 ... alahai... kena tuisen la nampaknya mereka berdua tu.  Si budak kecik dua orang tu pun harus kena pegi tuisyen jugak.  Tuisyen apa tah utk menambah daya tumpuan dan kefahaman ?  Sebab semua subjek dia main hentam jer... baca tapi tak faham !!!

Alahai...

Karang aku cakap gini, ada yang suruh aku bagi makan kismis pada anak plak... hahahaha... alahai...




No comments:

Post a Comment