Search This Blog

Loading...

Wednesday, July 22, 2015

Duit raya...


First update lepas raya, kita citer pasal duit raya.

Atas tu duit raya kena jemur sebab abis basah masuk dalam baldi air nak mop lantai.  Entah sapa la buat...

Harap buku buku akaun BSN anak anak aku tu masih ok utk digunakan nanti.

Adik Mi : RM76.00
Kak Ya : RM36.60   (ada siling sebab dia membeli banyak sangat kat kedai pak menakan dia)
Abang : RM60.00
Kakak : RM....

Duit raya mereka kalau campur dengan duit sedia ada dalam bank tu, semuanya masih bawah 1000 lagi... 9XX jer... hmmmm... aku nak cukupkan jadi 1000 pun tak berapa nak cukup duit... hehehe..

Anak anak suka jer masukkan dalam tabung mereka...

Duit kakak dan buku akaun kakak selamat sebab duit dia simpan sendiri, buku ada kat opis.  Aku keluarkan duit dia aritu masa nak beli hp baru kat dia... selepas HP S4 made in China dia rosak...

Ingat HP tu, teringat kat kes LOWYAT... dan teringat juga aku kena tipu dek penjual kat SP... budak cina tu cakap gred A punya walaupun tiruan... harga 800 lebih... pakai dua tiga hari rosak.  Dah hantar perbaik, dia suruh bayar ganti charger bla bla bla tak selesai jugak masalah setelah berkali kali tukar... last last aku bagi jer kat Pak Su dan bla bla bla... sakit tuh di sini masih tak ilang... dua tiga kali pi kedai dia tukar itu dan ini abis beratus lagi... aku nak minta trade in, dia nak 200 jer... hampeh!!

So, jangan beli lagi HP buatan Cina, walaupun mereka kata gred A ker apa ker... semua itu POYYOOOO.... kena tipu jer nanti.

Eh... citer pasal HP plak,....

Ok la... lupa plak BSN dalam kampus dah tutup.  MALL nak direnovate... hmmm... nampaknya kena pegi Jumaat nanti la kot.




No comments:

Post a Comment