Search This Blog

Sunday, April 5, 2015

Itik Dynamo...

Tahun ni memang tahun aku cuba macam macam...

Jadi, salah satunya Itik Dynamo ni.




Aku refer http://wahiddaud.blogspot.com/2014/08/hiasan-dari-botol-yang-dibuang-jadi.html

Kaler kaler cat aku serah pada anak anak.  Potong memotong kena aku yang buat sebab guna pisau tajam dan gunting dapur.

Dulu dah buat sekali... Tok Su buat guna pisau yang dipanaskan.  Tak berapa nak jadi sebab tepi tepinya jadi gerigi dan hitam skit....  Now, aku beli pisau / cutter yang lain yang lebih keras dan tajam, nampaknya senang skit nak potong.

Asalnya gini.

Proses mengecat putih dulu...



Cat merah dengan putih skit skit...


Gitu ler aktiviti aku dan anak anak hujung minggu...

Sedang ngumpul benda ni banyak banyak... boleh buat tempat taruk bunga atau tempat letak alat tulis... apa apa la kan ?



Pisau, gunting, skru driver, skru saja yang aku gunakan.  Eh... tak lupa juga whiteboard marker supaya boleh dipadam semula...

Ini jer la tiga ekor... Nak buat banyak banyak lagi dan nak susun bunga ros jepun.  Nanti sapa ada ros jepun tu boleh la share...




No comments:

Post a Comment