Search This Blog

Loading...

Thursday, April 30, 2015

Menyemai Ros Jepun...

Ini benih asal kat rumah... ada satu jenis jer...

Lepas tu ada kawan beri benih.  Free jer.  Aku semai banyak banyak... Tapi tak la banyak sangat lagi.  Tapi ni hanya untuk permulaan... kan ? Nanti kita biakan merata lagi yer...  Kelmarin abis bersepah botol botol tu sebab agaknya kucing langgar... hari ni nasib baik skit... semua masih tersusun lagi atas tu... semoga kuat skit... nak gantung cantik cantik...

Ini salah satu cara aku menyemai... belajar kat FB... Macam hidroponik, tetapi tak pakai baja pun... letak air jer... baja taruk atas... hehehe... Tapi ada jer air baja kalau nak baja kat air tu...


Ini yang kawan beri... penuh plastik nih...  Berbahagi sesama kawan seopis juga... dengan syarat, mereka kena amik gambar bunga tu nanti, dan aku akan minta semula pada mereka mana mana bunga yang aku tak ada... hahahaha... bagus kan ?



2 comments:

  1. fenomena ros jepun sekarang kan?
    jiran saya pun nampak menanam pokok ni skrg
    tp rasanya pokok ni dulu org panggil kembang 10 pagi kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yer kot... tapi akak suka pokok ni dari dulu lagi... cuma sebelum ni tak ada masa nak buat macam macam...

      Bila masuk group FB tentang bunga ni... walamak... rasa macam suka sangat tengok warna warni bunga tu...

      Now, rasa macam boleh la... sebab bunga ni senang nak jaga... letak dalam bekas terpakai jer... senang...

      Delete