Search This Blog

Loading...

Sunday, April 26, 2015

Bunga rampai...


Cantik kan bunga melur ?

Baunya sangat sangat wangi.  Apatah lagi kalau dicampur dengan pandan...



Jadi bunga rampai.  Dah dua hari bunga rampai dok dalam bilik kami.  Wangi sangat... tak payah letak pewangi.

Bunga melur tu aku minta dari jiran kami.  Tanpa rasa malu... hahahaha...

Tapi, untuk mengelakkan malu secara berterusan jika minta dengan dia secara berterusan juga, aku pun semai la keratan pokok yang dia bagi.

Harap tumbuh dengan jayanya...

Dah dua hari juga aku lalu kat keratan batang dengan bunga yang masih lekat tu... wangiiii jer bau dia.  Aku harap boleh tanam kat rumah aku... supaya wangiiii jer taman kami nanti... aiceh... taman la pulak !


No comments:

Post a Comment