Search This Blog

Loading...

Thursday, March 20, 2014

Sabar...

Entry FB:

2 tahun lepas... sukar betul saya nak mengawal marah dek penangan Kak Ya yang tak mau pegi tadika... Tahun lepas pun masih sama... Kak Ya tak mau pegi sekolah... macam macam alasan dia. Jenuh macam macam tektik saya buat... sampai ujung tahun saya terpaksa antar dia sampai kat kerusi kelas dia... huhuhu...

Tahun ni... Kak Ya sangat rajin. Sampai tertidur dia dalam kelas waktu rehat sebab letih. Pagi dia pegi sekolah, petang dia pegi KAFA. Hari tak ada KAFA, dia minta antar pegi ngaji pulak. Anak yang lain dah mula mengelat dah... tapi Kak Ya seorang yang peringatkan saya untuk hantar dia mengaji. KAFA pun dia yang merayu rayu saya untuk daftar dia masuk. Syukur... lega rasa hati...
Sebagai ibu, kita inginkan yang terbaik utk anak... kekadang perasaan tu menyebabkan kita menghukum mereka dengan teruk... huhuhu... kesian anak saya ni... Sebenarnya, apa yang kita perlu selain usaha adalah SABAR !!!

Sampai sekarang, saya masih cuba mendidik diri utk SABAR.... mereka perlu masa mereka sendiri... usah terkejar kejar mengikut rentak orang lain... kan ???

No comments:

Post a Comment