Search This Blog

Tuesday, June 9, 2015

Pressure Cookers

Hari cuti baru ni keluarga aku ramai ramai datang rumah.  Salah satu sebabnya nak melawat sepupu aku yang sakit tu.

Mereka tido di rumah aku.  Semua adik beradik aku dan anak beranak mereka dah datang melawat.  Tinggal Kak Mar sorang jer belum melawat aku.

Masa Kak Ani sampai umah, dia berkenan dengan pressure cookers.  Masa aku beli, harganya cuma RM105.00


Jadi, bila kak Ani nak aku uruskan pembelian, aku malas, jadi aku bagi pada dia... dengan harga separuh jer.  Huhuhuhu...

Last last, bila aku nak beli semula, harganya dah naik la... hampir sekali ganda... huhuhu...

Sesiapa yang nak beli, aku memang suggest sangat sangat.  Memang sangat berbaloi.... dengan harganya (pada masa harganya RM105.00 tu la).  Jadi, kita tunggu kot kot harga dia turun lagi yer.  Tapi, kalau nak yang harga RM125.00, boleh la... cuma kapasiti dia lebih la... 11L ... jadi besar skit la nampaknya.  Kalau 8.5L tu rasanya dah sweet sweet jer dengan keluarga kami yang ada 7 orang nih....

Jadi, sudahnya aku kena survey semula pressure cooker ni.  Aku fikir nak cari yang letrik pula...




Ini spec dia...





Lain lain



Ok ini jer pilihan aku sekarang ni selain dari jenis NOXXA, Amway tu... yang katanya buatan cina juga... sama seperti Midea... Hmmm...

Ada kuat sangat tarikan pada NOXXA... dah tu camna ?

Huhuhu... tulunggg !

Nak guna dalam bulan posa !

Noxxa kapasiti : 8L... good sebab midea tu hanya 5.5kg.  Lagi satu sebab stainless steel tu..



Adakah berbaloi beli NOXXA ?


Sedang fikir fikirkan...

Nak order nih !


5 comments:

  1. saya pakai noxxa heavy duty.. semua balon masak dlm tu.. hihihi

    ReplyDelete
  2. ade pressure cooker kat rumah..tapi tak tau guna tok masak apa...suami ttbe beli..hahaha...masih elok dlm kotak lagi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jenama apa ? Nak jual tak ? Hehehe

      Delete
    2. Semalam masak sup tulang sampai siap masak yang lain, sup masih tak siap... huhuhu...

      Kita boleh masak benda benda yang lebih dari setengah jam guna dapur biasa kat dalam periuk tu...

      Delete