Search This Blog

Loading...

Tuesday, June 9, 2015

Pokok bunga...

Ini beberapa pokok bunga... rasanya khasiat tak ada... saja nak mencantikkan laman dan dalam proses menjadikan laman sebagai taman ler kononnya... 

Hahahaha... bertahun nak dapatkan taman  nampaknya...



Keladi... 

Keladi ini pernah aku beli dulu... tapi seekor atau dua ekor haiwan perosak telah gunting gunting pokok ini dengan sesuka hati mereka.  Aku syak nama haiwan itu adalah Najmi dan Amalia... hahaha... letih betul masa mereka kecik... nak marah pun kesian.


Keladi

Pokok apa yer ?

Lidah jin

Ros Jepun... 

Walaupun nama dia bunga pukul 10, kekadang dia berkembang pada pukul 12... dan ada yang pukul 2 dah kuncup... sekejap jer kan ?  Oleh kerana panas yang amat... nak aim amik gambar pun susah.  Bantai jer... fokus pun ke laut...

Utk hari ini (9/6/2015), ini bunga yang keluar...


Kalau tak, ada la pokok tah* ayam yang kena makan siput tu... alahai !!!!

Nanti kita susun susun...

Aku lom nampak lagi nak susun camna untuk jadikan taman tu... nanti la pelan pelan cari idea...


4 comments:

  1. suka rose jepun..saya pun ada tanam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yer la... suka juga... tapi tak ada la suka berhabis duit utk bunga bunga nih... :) Gambar pokok pun waktu petang... layu jer...

      Delete