Search This Blog

Wednesday, June 10, 2015

Pressure cookers lagi...

Akhirnya fikir punya fikir, aku beli la jenis guna dapur gas.  Yang letrik kemudiankan skit, sebab rasanya tak sempat dapat sebelum posa kalau nak book yang NOXXA tu.


Mula fikir nak beli yang ini.  Murah jer.  Tapi... sebab dia kecik... 3.5L jer, aku fikir, nanti nak masak sup tulang susah la pulak... 


Sudahnya, aku beli yang ini.  Murah juga.  Diskaun 62%.  Betul atau tidak mengenai diskaun aku tak tau, tapi harganya RM75 tu kelihatan ok la dengan kapasiti 9L.  Sebelum ni aku guna Butterfly 8.5L... jadi tak ada la beza banyak sangat.  Tapi kadar bunyi bising dan semburan tekanan tu aku tak pasti lagi.  Kadar masak atau tidak pun belum boleh dibandingkan lagi.  Kena tunggu beberapa hari bila sampai nanti...


Ini spec dia... 


Senang jer beli dengan LAZADA nih...

Tracking number aku... harap cepat sampai dan boleh digunakan sebelum posa...


Hehehe... jenis hubby yang suka makan mee sup untuk berbuka ni, terpaksa la cari cara cepat untuk memasak... kan ?



No comments:

Post a Comment