Search This Blog

Sunday, June 21, 2015

Balut SOFA...

Semalam, aku dah bersiap sedia nak berkebun... nak pindahkan beberapa pokok ke tanah, tapi hubby suruh masuk dan uruskan dalam rumah.  Semalam lagi aku dah uruskan rumah, tak jengok keluar langsung... sedikit memberontak la dalam hati... tapi aku ikut jer la...

Dia dah basuh kat ruang depan tu.  Dia dan anak anak la yang suka sangat sepahkan depan tu dengan kasut dan motor serta mesin rumput... malas aku nak kemas dah... Jadi, bila ada orang nak datang ni, dia pun kena la rajinkan diri.

Aku hanya bentang semula karpet dan susun susun semula sofa.  Alahaiii... ada la kencing dan ta*k kucing... hmmm... hubby yang uruskan semua tu sebab aku dah give up ari tu, aku suruh dia jual RANA sikucing parsi kami, tapi Kakak tak bagi.  Jadi, kerja mereka berdua la kena buat semua benda tu.

Aku hanya bagi makan nasi yang digaul dengan ikan rebus sahaja untuk kucing yang kekadang kelaparan sebab tak cukup dengan makanan biskut yang hubby beli tu...

Eh... citer pasal kucing plak... Nak citer pasal sofa.  Kekadang sofa ni la jadi tandas RANA... isk !!! Stress tauuuu...

Aku dah suruh kakak sembur dengan cuka... semerbak bau cuka satu rumah dikerjakan kakak... tapi kat situ juga dia nak jadikan tandas... alahaiiii kucing ni...


Sofa ni dah tak selesa dah nak duduk... spring dia pun dah berterabur atau span dia dah hilang kot...

Aku bantai jer jahit suka hati jer...

Jadi la gini... tapi lom siap lagi.  Aku kena bungkus lagi badan dia tu... 

Kena cari beberapa bahan lagi... stapler gun aritu dah beli, tapi aku masih tak jumpa tempat nak cari peluru dia... alahaiiii...

So, tunggu la aku mekap abis dulu... lagi pun kainnya tak cukup laaa.... nak kena pi beli lagi...  Kalau dapat tema gini cantik nih... 


Aku sangat suka dengan tema gini... jadi... aku sedang berkira kira untuk mencapainya...

Hmmm... sabor jer la yer...

Makcik tak pandai mendeco sendiri... tiru orang jer la...




No comments:

Post a Comment