Search This Blog

Loading...

Sunday, June 21, 2015

Balut SOFA...

Semalam, aku dah bersiap sedia nak berkebun... nak pindahkan beberapa pokok ke tanah, tapi hubby suruh masuk dan uruskan dalam rumah.  Semalam lagi aku dah uruskan rumah, tak jengok keluar langsung... sedikit memberontak la dalam hati... tapi aku ikut jer la...

Dia dah basuh kat ruang depan tu.  Dia dan anak anak la yang suka sangat sepahkan depan tu dengan kasut dan motor serta mesin rumput... malas aku nak kemas dah... Jadi, bila ada orang nak datang ni, dia pun kena la rajinkan diri.

Aku hanya bentang semula karpet dan susun susun semula sofa.  Alahaiii... ada la kencing dan ta*k kucing... hmmm... hubby yang uruskan semua tu sebab aku dah give up ari tu, aku suruh dia jual RANA sikucing parsi kami, tapi Kakak tak bagi.  Jadi, kerja mereka berdua la kena buat semua benda tu.

Aku hanya bagi makan nasi yang digaul dengan ikan rebus sahaja untuk kucing yang kekadang kelaparan sebab tak cukup dengan makanan biskut yang hubby beli tu...

Eh... citer pasal kucing plak... Nak citer pasal sofa.  Kekadang sofa ni la jadi tandas RANA... isk !!! Stress tauuuu...

Aku dah suruh kakak sembur dengan cuka... semerbak bau cuka satu rumah dikerjakan kakak... tapi kat situ juga dia nak jadikan tandas... alahaiiii kucing ni...


Sofa ni dah tak selesa dah nak duduk... spring dia pun dah berterabur atau span dia dah hilang kot...

Aku bantai jer jahit suka hati jer...

Jadi la gini... tapi lom siap lagi.  Aku kena bungkus lagi badan dia tu... 

Kena cari beberapa bahan lagi... stapler gun aritu dah beli, tapi aku masih tak jumpa tempat nak cari peluru dia... alahaiiii...

So, tunggu la aku mekap abis dulu... lagi pun kainnya tak cukup laaa.... nak kena pi beli lagi...  Kalau dapat tema gini cantik nih... 


Aku sangat suka dengan tema gini... jadi... aku sedang berkira kira untuk mencapainya...

Hmmm... sabor jer la yer...

Makcik tak pandai mendeco sendiri... tiru orang jer la...




1 comment:

  1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    ReplyDelete