Search This Blog

Loading...

Wednesday, July 17, 2013

Puasa si Najmi

Najmi, umur 6 tahun.  Sama umur dengan UPIN IPIN kot... masih tadika...  Aku selalu pesan kat dia, suruh dia puasa sebab Upin Ipin pun puasa... dia cakap dia nak posa... tapi siang asik makan jer...

Bila orang kejut sahur, dia tak nak makan... sebab dia cakap nak tunggu azan dulu... adoooiii la...

Balik dari tadika, merungut lapar.  Aku suruh makan... dia kata tak leh makan lagi, sebab belum azan.  Tapi selamba jer minum air...  Adoiii la...

Bila masuk waktu berbuka... dia pun sama sama naik dengan abang... berbuka juga berebut dengan orang berbuka... sian anak kecik aku.

Itu ler pengalaman Si Najmi berpuasa !


2 comments:

  1. selalunya budak aktif susah nak posa
    sbb dia mesti dahaga ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha'ah... tapi dia tak aktif sangat siang sebab abang dia tak join... abang dia melepek. Dia sangat rapat dengan abang dia. Malam malam barulah budak bertiga tu tak lekat kat umah, tah pegi umah sapa tah tengok orang main mercun.
      Tapi biar la... pelan pelan...

      Delete