Search This Blog

Sunday, July 28, 2013

Mood raya dah ada....

Seminggu mak ada kat umah aku.  Jumaat lepas mak nak balik umah kak mar dah... nak balik bilik di mana mak lebih senang bersendirian melayan blues dengan tengok TV yang telah aku adik beradik bayarkan bil astronya.

Di rumah aku, tok Su yang jaga mak sementara aku kerja.  Tok Su melayan makan apa apa yang mak nak kecuali yang biasa dia nak, aku  yang sediakan.

Jumaat tu aku hantar mak dan singgah kedai Kak Mar.  Sungguh ramai orang beli kain baju persediaan raya. Yer la... gomen dah dapat gaji...

Aku pun dapat juga la.  Alhamdullilah, dapat tunggakan gaji kenaikan pangkat (KUP), boleh la bedak sesama insan... HAHAHA... ayat tak bley blah...

Aku beri pada Tok Su yang bersusah payah jaga mak... aku beri pada Mira supaya dia turut happy berhari raya dengan baju baru.  Aku bayarkan duit buat kuih utk mak dan Tok Su dan aku sendiri... hehehe... aku ni tak suka buat kuih raya... dan kurang suka makan kuih raya...

Baju Tok Su cantik kali ini... dia nak baju macam baju aku, tapi tak ada saiz.... ekekeke... Tah hapa hapa la Tok Su nih... tapi baju yang dia beli pun tak kalah... cantik sangat... dah macam artis jer...

Aku sendiri dah beli kasut dua pasang... Kakak pilihkan... katanya... hahaha... ikut jer la...  Kata nak pakai raya, tapi kampung berpasir... kalau pakai, tentu tenggelam tapak dia... ekekeke... so, pakai kat opis jer la yer.

Baju aku pun... bukan baju kurung... Nanti raya kita bergambar sakan...

Tema kali ini merah suka hati... (asalkan ada sedikit kaler merah !)

Anak anak lelaki tak pakai baju melayu.... pakai T-Shirt dan jean jer.  Kalau jumpa baju nanti waktu singgah kat kedai Kak Mar on the way balik raya, mungkin la beli... kalau tak, pakai jer apa yang ada... budget ciput skit tahun ini.

Aku sendiri pun selai jer baju raya tahun ni.  Bawak balik jer baju yang tak pernah pakai kat kampung, padahal dah pakai kat opis... hehehe

Hubby pulak pakai baju raya tahun lepas lepas jer... Membazir beli baju kat hubby, dia pakai sekali jer masa raya... lepas tu dia tak pakai dah.  Dia pakai baju utk semayang atau Jumaat tu jenis yang lain... So, recycle la senang !  Kan ?

Itu jer la report aku untuk kali ini....



2 comments:

  1. apa pun lom beli lg
    sy mcm biasa,sehari sblum raya pon boleh hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe... dok kl senang cari barang... kan ?

      Delete