Search This Blog

Loading...

Wednesday, March 13, 2013

Apa apa ajer...

Salam lagi sekali,

Konon bz, tapi bohong... hahahaha...

Aku masuk blog budak ni tadi,

http://findingtwolines.blogspot.com/2013/03/kalau-takde-anak-siapa-nak-doakan-kite.html

Since, aku pernah TTC dlm jangka waktu yang lama... aku tahu apa dugaannya.  Bila ada dugaan anak sekarang ni, aku perlu fikirkan zaman aku tak ada anak tu, bagaimana rasanya, sebab kekadang aku terlupa.

Tapi, aku nak citer kat sini, tak pernah sekali dalam fikiran aku untuk ada anak disebabkan nak doa dari mereka atau nak mereka jaga aku.  Tidak !!!

Entah kenapa yer ? Tak tau la... mungkin sebab aku fikirkan reallity... mana la anak nak ingat sangat kat mak bapak ? Alangkan idup pun kadang terbiar, dah mati... agaknya terus mereka suka hati... Mintak mintak tidak la yer !

Aku lebih fikirkan nak anak sangat sebab aku nak bahagia... nak ada sesuatu yang milik aku !!!

Sebenarnya aku terlupa.... tak ada suatu pun milik aku.  Anak tu milik Tuhan dan milik diri mereka sendiri !

Tau tak kenapa aku cakap macam tu ?  Anak tu ada dugaan dan juga dia tak semestinya dengar cakap kita.... huhuhuhu....

So, korang... jangan la pulak cakap kat aku,  'anak saya baik jer !!!!', 'itu la... manjakan anak sangat !'.  Selagi kita tak pakai kasut orang tu, kita tak tau kasut dia ketat ker longgar !  Pepandai jer aku buat falsampah !

Hehehehe... dugaan hidup kita memasing tetap ada... Tuhan akan bagi sorang sikit atau banyak.  Suka hati Tuhan nak bagi banyak mana dugaan... tanda rasa sayang dia pada kita.

Jadi, berbahagia pada siapa yang diberi dugaan yer !!!  <--- untuk diri aku !




2 comments:

  1. emm satu je yg saya x lupa buat
    setiap kali solat..doa dan sedekahkan alfatihah utk mak ayah saya..smoga anak2 saya juga buat begitu utk saya wpun saya xde didunia ni lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yer... semoga kita dan anak dan cucu kita berterusan begitu... amin...

      p/s : Banyak terpengaruh dengan TV, itu pasal rasa macam banyak orang tua terabai. Padahal tidak kan ? Entah la... tengok sekarang anak anak kurang menghormati opah/mok wo mereka... so, bimbang mereka juga tak akan sayang akak masa tua nanti.

      Delete