Search This Blog

Wednesday, February 6, 2013

Penyamar...


"Salam akak, sape ek tuan rumah di taman resak tu ? Ada pulak cina minta duit sewa. Kami tak decide pape pun lagi, knapa perlu kejar2 kami minta duit sewa? Senang cerita kami undur diri lah kak, akak bagi la pada org lain yang queue nak sewa. Thanks."

Malam tadi masuk tetiba mesej gini.  Terkejut aku.  Bila plak aku pernah hire cina kutip duit sewa.  Dah macam along nak kutip utang plak.  Lagi pun budak tu tak duduk lagi rumah tu. 

Aku minta no cina tu, aku call sendiri.  Giler.  Dengan aku aku cina tu minta sewa... korang nak try ? Cer call no ni 017 7290649.  Tah hapa hapa.  Agaknya dia ada satu geng dengan satu lagi  orang nama K Anum kononnya.  Dia dok push budak budak yang cari rumah supaya bayar cepat deposit/sewa sebab tuan rumah nak cepat.  Gitu ler.  Nak no kak Anum... entah betul entah tidak... aku pun tak tau.  014 5021498 Aku call dia tak angkat plak.

Aku pun heran camna dia buleh dapat no budak tu.  Hai... macam macam la perangai orang dan macam macam cara orang nak dapat duit.

Aku pesan pada budak budak tu, usah dilayan orang minta sewa selain dari aku.  Kalau nak, maki jer orang macam tu !

Hmmmm....

Harap orang lain tak terkena.  Kalau ada orang yang nak cari rumah, usah bagi deposit/sewa tru panggilan telefon.  Jumpa tuan rumah dulu.  Kalau tak leh datang sendiri, wakilkan pada orang lain.  Macam cara agaknya sekarang nak dapat duit dengan mudah !

Posted by Picasa

4 comments:

  1. kuang ajar nya
    senang betul dpt duit mcm tu
    bahaya ni kak..kena repot polis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah call budak nama anum ni, dia kata dia dok kl. Dengar macam baik jer suara. Tapi akak tak faham macam mana dia boleh dapat nama dan nombor telefon secara kebetulan (nama dan nombor boleh match), dia kata cina tu ada rumah sewa kat johor... entah taman mana tah.

      Tapi masa call cina tuan rumah dia pulak kata kat taman resak.

      Memang penipu betul la mereka nih. Tak faham dengan manusia macam nih...

      Delete
    2. Oh ya... dah suruh budak anum tu minta maaf kat budak aishah tu... sebab menakutkan budak tu. Kalau tak, akak cakap boleh report polis sebab menakutkan orang.... hahahaha... suka hati jer macam polis tak ada kerja

      Delete
  2. Eeeii jahatnya cam tu. Macam2 penipu dalam duni ni sekarang. MIntak Allah jauhkan kita dari kena tipu.

    ReplyDelete