Search This Blog

Loading...

Sunday, February 17, 2013

Anakku sayang Amalia...


Kelmarin pegi Ulu Legong air panas bersama keluarga.  Malamnya, si Amalia sakit perut dan muntah-muntah.  Hari ni dia buat alasan tak mau pegi sekolah dan cakap sakit perut.

Aku tinggalkan dia kat umah tanpa note pad, tanpa TV... kasi makan jer.

Aku cakap nak bawak dia pegi klinik nak cucuk pun dia buleh tak kesah.  Aku malas la nak bawa pegi doktor sebab dia kelihatan sihat jer, tak kan nak suruh doktor cucuk semata mata nak suruh anak kita takut menipu kot ?

Anak aku sorang ni tak takut skit... dia tak kesah kalau kena cucuk ker apa ker... Tahan sakit.  Kena pukul tu dia menangis meraung, tapi dia tak ada masalah pun... lepas seketika.  Mati akal aku nak control Amalia nih.

Tengok la... kalau dia bosan, nanti nanti dia tak mau la dok umah sengsorang...

Kejamkah aku ?  Entah la... kalau aku bawak dia mai opis, len kali dia tipu lagi sebab seronok ikut aku...

Hmmmm...

2 comments:

  1. Replies
    1. Tadi pun kena balik ambil dia. Hubby bawak balik umah. Mungkin perut dia kembung kot... entah la. Bila ada misi kat sekolah tadi, dah ugut dia nak minta cucuk, cuak plak dia tu... hehehe...

      Adoii la... memacam perangai...

      Delete