Search This Blog

Sunday, August 7, 2016

Ulang lagi dan lagi dan lagi...

"Hmmm... penat kalau setiap apa yang kita buat dipertikai dan tidak dihargai... asik ulang dan ungkit benda yang sama... entah sampai bila... ades ades... jangan ingat bila kita ada alasan untuk marah kita guna sepenuhnya kerana... sekali paku ditebuk pada dinding, bekasnya susah nak ilang, lagikan berkali kali dipaku... ades ades ades...


p/s : Nak nasihat secara direct tak makan... last last makan hati la sorang sorang !!!"

Itu post saya kat FB.

Saya penat melayan kerenah Kakak.  Kali ini dia kecik hati sebab abang pegi kem upsr anjuran BH.  Saya tak tahu pun, saya tak cari... tetiba abang tunjuk paper dan cakap dia nak join sebab kawan baik dia (Syahmim) masuk.  Jadi, saya hanya call nombor tertera dan daftar sahaja.

Segalanya selepas itu abang urus sendiri.  Pagi pagi dia pegi naik basikal ke rumah kawan dia.  Lepas tu mereka bertolak bersama dengan ayah Syahmim.  Diambil juga oleh ayah Syahmim.


[8/7, 4:40 PM] Kakak : Kakak buat pa bkan nk tau
[8/7, 4:41 PM] Kakak : Ygg abg tu stakat ambik priksa upsr abh tnya mcm2
[8/7, 4:41 PM] Kakak : Pt3 lgi pnting
[8/7, 4:41 PM] Kakak : Adik buat mslah
[8/7, 4:41 PM] Kakak : Drjh 6 tu pun kakak stress sbb kak ya!!!!
[8/7, 4:42 PM] Kakak : Tau la abg tu ank slung mama yg akan alami peperiksaan besar .
[8/7, 4:43 PM] Kakak : Mama tk prnh nk msukann kakak dlm kem surat khabar pun wktu drjh 6
[8/7, 4:43 PM] Kakak : Abg tk sbuk apa mama p cari....


Sebelum tu lagi dia guna lagi perkataan "Family mama"

Saya sebenarnya sangat sangat sangat tidak tahan.

Mungkin dia sedang period... hormon tak stabil.

Saya juga sedang dalam proses nak period jugak, hormon saya juga sedang terganggu dan senang rasa nak marah... mungkin sebab ini saya rasa sangat sangat tertekan.

Hmmm... saya penat la....

Saya tak tahu cara terbaik... yang tak melukakan semua pihak...

[8/7, 5:03 PM]  : Bukan mama cari... dia yang cari sendiri... dia yang pegi sendiri... mama bayar jer
[8/7, 5:03 PM]  : mama pun tak tahu...
[8/7, 5:03 PM]  : sebab mama dah cakap dengan kakak, kakak anak sulung, mama memang tak tahu apa apa...
[8/7, 5:04 PM]  : Tak ada pengalaman apa yang perlu dibuat dan buku rujukan apa yang kena beli
[8/7, 5:04 PM]  : Kakal ni kenapa ? Pening paler mama... dah la kerja banyak kat opis...
[8/7, 5:04 PM]  : Ada ker kakak minta duit mama tak bagi... kakak nak beli apa apa mama tak bagi ? Bayar itu ini mama tak bayar ?
[8/7, 5:05 PM]  : Yang kakak pertikaikan sangat ni kenapa ?
[8/7, 5:05 PM] : Yang mama tolong kakak kehulu hilir sampai ke Alor Setar tu buat apa ?
[8/7, 5:05 PM]  : Kakak ni... isk... jangan la sampai mama hilang sabar... sebab mama pun ada perasaan... jangan fikir kakak period, kakak boleh kata macam macam pada mama...
[8/7, 5:06 PM]  : Banyak kali kakak ulang tentang kononnya kakak ni tersisih... atau terpinggir atau word 'keluarga mama' ... apa... selama ni kakak tak rasa seperti keluarga sendiri ker?
[8/7, 5:06 PM]  : Mama STRESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS !!!!


Saya penat !

No comments:

Post a Comment