Search This Blog

Thursday, August 18, 2016

Sedihnya...

"Abang saya cakap, sabar itu tiada had.  Bersabarlah...

Tangisan bukan tanda lemah, tapi itu utk bantu org tetap kuat. Jadi, menangislah... tapi teruskan bersabar..."

Ini yg saya tulis di fb. Yg dalam hati saya byk lagi...

Tadi, lepas saya tengok drama korea W kat internet tv saya, saya buka pula fb. Terlihat status dari salah seorang anak sedara saya.

Katanya, mengata anak org, rupanya anak sendiri, padan muka, sekali paku diketuk bla bla bla...

Dia tag nama Kakak dan mak kandung Kakak. Oh ya... dia kakak kandung Kakak.

Saya think positif, biarpun saya rasa lain macam ayatnya.

Kemudian, kakaknya yg seorg lg, komen, mengata, kononnya... masuk u saja, tapi bodo... dan mereka berbalas komen. Mengatakan dulu nak sangat sangat, lepas tu tak hargai... bla bla bla hmmmm...

Saya rasa ayat tu sgt keras.

Sampai hati kakak mengata macam macam pada kami di belakang kami.  Sampai hati juga anak sedara saya yg saya sangat suka sebab dia nampak lembut dan cantik tu kata macam tu pada saya...

Sedihnya saya...

Saya call adik saya luahkan perasaan. Saat saya cakap saya tak sangka dia bersikap begitu sedangkan saya sayangkan dia, air mata saya tumpah lagi.

Selepas letak telefon, tangisan saya masih tak reda dan makin kuat teresak sehingga suami saya perasan. Dia bertanya kenapa. Saya diam. Saya tak mampu nak cakap kerana saya sgt sedih.

Selesai suami mandi, dia masuk bilik bertanya lagi, saya diam lagi. Bila suami teka kes kakak dan tangisan saya sebab status fb anak sedara saya tu, saya akui...

Hmmm...

Sedihnya... saya block semua mereka termasuk Kakak...

Sabarlah hati... tabahlah...

No comments:

Post a Comment